اوقات فراغت معیار مناسبی برای تشخیص سلامت و استحکام ساختار تربیتی جامعه است

صفری،گفت: اوقات فراغت معیار مناسبی برای تشخیص سلامت و استحکام ساختار تربیتی جامعه است، از این رو، بهره‌برداری شایسته از زمان‌های فراغت، جامعه را به سوی سازندگی اخلاقی و شکوفایی علمی هدایت می‎ کند.

علی صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، با اشاره به اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت در شهرستان، گفت:غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در وزارت آموزش‌وپرورش همه‌ساله با راه‌اندازی پایگاه‌های تابستانی، از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی به‌عنوان دبیرخانه کشوری این فعالیت‌های ارزشمند و بزرگ باهمت و همکاری اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی انجام می‌ شود.

 

رئیس آموزش و پرورش سرپل ذهاب، با بیان اینکه اگر برنامه‌های اوقات فراغت با جهت ‌گیری صحیح انتخاب شود، علاوه بر نشاط روحی و روانی، خلاقیت‌های فردی و اجتماعی به بار خواهد نشست، افزود: خوشبختانه برای  آموزش و پرورش ظرفیت های بی بدیلی در نهادی های مختلف علمی، فرهنگی و مذهبی از جمله حوزه علمیه و مساجد  جهت غنی سازی اوقات فراغت وجود دارد که با هم پوشانی یکدیگر می توان علاوه بر حفظ نشاط تحصیلی  با خلق برنامه‌های شادی آفرین، سرگرم کننده، لذت‌ بخش و متضمن رشد و کمال انسان، تمرین خوب زیستن را در پایگاههای اوقات فراغت ایجاد کرد.

 

وی خاطر نشان کرد:غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، استمرار فعالیت های پرورشی سال تحصیلی در ایام تابستان،ارتقای سطح اعتقادی ، علمی ، اجتماعی و مهارت های فنی حرفه ای، فرهنگی و هنری دانش آموزان، تقویت و تامین سلامت جسمی و روانی و تقویت روحیه خودباوری و مسئولیت پذیری از جمله اهداف برگزاری طرح اوقات فراغت در تابستان است.

 

صفری تصریح کرد:در حال حاضر برای اوقات فراغت دانش‌آموزان شهرستان برنامه‌های وسیعی تدارک دیده شده؛ حدود ۴۳ پایگاه هدف گذاری و  زیرساخت‌های لازم در این باره ایجاد شده است.

 

 

رئیس آموزش و پرورش سرپل ذهاب ، تاکیدکرد: والدین نیز در این راستا همکاری لازم با فرهنگیان داشته باشند، تا از فرصت تابستانی نهایت بهره برای ایجاد مهارت خاص در هر دانش آموز فراهم شود و  امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته شده بتوانیم با افزایش کیفیت کلاس ها و پایگاههای تابستانه ، تعداد بیشتری ازدانش آموزان را جذب کنیم.

کد خبر 1193555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha