فرهنگ غدیر باعث عزت علوی انقلاب اسلامی ایران شده است

یوسفی،گفت: فرهنگ غدیر باعث عزت علوی انقلاب اسلامی ایران شده و باید از ظرفیت غدیر برای مقابله با استکبار بهره گرفت.

هوشنگ یوسفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه به اشاره به برنامه های دهه امامت و ولایت در شهرستان،گفت: ما مسلمانان هرچه خود را به واقعه غدیر نزدیک تر کرده و برکات آن را در زندگی فردی و اجتماعی خود بکار بگیریم موجب امید وسربلندی در افق انقلاب اسلامی خواهد بود.

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کنگاور،افزود: در پیوند ولایت و رهبری باید با انجام وظایف خود نسبت به اماممان این راه با جدیت بیشتری دنبال کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: مهم ترین مسئله در واقعه غدیر که باید به آن توجه کرد، مسئله وحدت است که همواره در روایات ما و قرآن به آن تاکید شده است و ما باید برای احیای غدیر ما همانگونه که برای عاشورا و اربعین سفره اطعام پهن می کنیم برای عید غدیر نیز سفره پهن کنیم و اطعام بدهیم.

 

یوسفی تصریح کرد: همان گونه که برای عاشورا و اربعین لباس مشکی می پوشیم و شهر، هیات ها، مساجد، منازل و .. را سیاه پوش می کنیم، برای عید غدیر نیز آن گونه که شایسته است، شهر آذین بندی شود و در منازل و حسینیه ها مراسم جشن و سرور برگزار شود، غدیر احیا خواهد شد.

 

معاون فرماندار کنگاور اظهار کرد: ترویج سبک زندگی و بندگی غدیر در اولویت برنامه های فرهنگی دهه امامت و ولایت شهرستان کنگاور؛ متاسفانه تاکنون نتوانستیم سبک زندگی امیرالمؤمنین علیه‌السلام را در جامعه ترویج دهیم. 

 

وی در پایان گفت:در گام دوم انقلاب اسلامی، غدیر می‌تواند نقطه آغازین تمدن اسلامی باشد. مقوله اطعام مردمی در عید غدیر محور این طرح است. اطعام در این روز بزرگ، ظرفیت‌های ارزش‌آفرین و تمدن‌ساز دارد.

کد خبر 1193564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha