ملت ایران با آگاهی و بصیرت سیاسی در انقلاب حضور دارند/ روح انقلاب یاد امام (ره) در جامعه

حجت الاسلام نصیر الاسلامی با بیان اینکه ملت ایران حضور دشمن را به خوبی تشخیص می دهند گفت: حضور مردم در انقلاب به معنای دموکراسی در کشور های دیگر نیست بلکه ملت ایران با آگاهی و بصیرت سیاسی در صحنه هستند.

حجت الاسلام سعید نصیر الاسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد  ماهیت دینی و اسلامی انقلاب گفت: رهبر انقلاب در روز 14 خرداد موضوعاتی را مطرح کردند. یکی از آنها این بود که فرمودند نگذارید دشمنان و ضد انقلاب از انقلاب شما هویت زدایی کند. در اینجا موضوع هویت و ماهیت اساسی انقلاب مطرح می شود و اگر اصولا انقلاب ما ماهیت دینی و اسلامی نداشت، دشمن با آن مشکلی نداشت.

 

معاون سیاسی ستاد ارتش با اشاره به پیوند اسلامیت و جمهوریت در انقلاب اسلامی افزود: یکی از ماهیت های انقلاب ما که بسیار مهم است و اساسی محسوب می شود، اسلامیت آن است یعنی اگر اسلامیت را از نظام جمهوری اسلامی بگیرند، می شود انقلابی مانند سایر انقلاب های دنیا.

 

وی ادامه داد: نکته دوم مردمی بودن انقلاب است و مردم به معنای امروز در انقلاب حضور دارند و نه به معنای مردمی که در جاهای دیگر صرفا دموکراسی معنا می شود. این مردم آگاه و بصیر هستند و زمان را به خوبی تشخیص می دهند.

 

حجت الاسلام نصیر الاسلامی تصریح کرد: ملت ایران حضور خود و دشمن را به راحتی تشخیص می دهند و از بصیرت و آگاهی سیاسی بالایی برخوردارند. از جمله ماهیت های دیگر انقلاب ظلم ستیزی است که این موضوع واقعا مورد توجه دشمن است و اگر فاکتورهایی که در ماهیت انقلاب وجود دارد از جمله الهام بخشی، عدالت محوری، دفاع از مظلوم و عدم تسلط دشمن و یا قاعده نفی سبیل و ماهیت دینی انقلاب که اندیشه های امام ره  و رهبر معظم انقلاب  آن را نشان می دهد، ماهیتا اسلام می گوید که اجازه سلطه بیگانه بر مسلمانان را نمی دهیم. اسلام اجازه نمی دهد یک غیر مسلمان در هر کجا بر مسلمانی تسلط داشته باشد و هر گاه اراده کرد، گلوی او را بفشارد.

 

وی گفت: امروز این قاعده ما در دنیا الهام بخش است و تمام مسلمانان دنیا این اعتقاد را دارند که کافران نباید بر اسلام مسلط شوند.

 

معاون سیاسی ستاد ارتش تصریح کرد: موضوع دیگر یاد امام (ره) است که روح انقلاب محسوب می شود. امام و سلوک ایشان رفتار، مقاومت و اعتقاد ایشان به مردمی بودن در اندیشه هایشان و ساده زیستی و تدین و تعهد و خداباوری از جمله نشانه هایی است که نسل امروز نباید آن را فراموش کنند. امام یک سیاستمدار، مجتهد و به روز بودند که در عین حال زاهد، متدین و سیاستمدار خوبی نیز بودند.

 

کد خبر 1193575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha