عدم اجرای صحیح قانون مالیات بر ارزش افزوده موجب مشکلات اعتباری دهیاران می‌شود

بسطامی با بیان اینکه عدم اجرای صحیح قانون مالیات بر ارزش افزوده موجب مشکلات اعتباری دهیاران می‌شود، گفت: جذب اعتبار اصلی‌ترین معیار سنجش عملکرد مدیران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی، عصر امروز(۱۵ تیر) در آئین تجلیل از دهیاران برتر و همایش سراسری دهیاران است، مشکلات عدیده دهیاری‌ها به‌عنوان پیش‌قراولان خدمت به مردم را ناشی از عدم اجرای قانون خواند و  گفت: منابع تامین اعتبار خدمت دهیاران در کشور از طریق مالیات بر ارزش افزوده، مسئولیت‌های اجتماعی، آلاینده‌ها و مالیات‌های مستقیم تامین می‌شود، لذا اگر قانون بدرستی اجرا شود، امروز شاهد مشکلات عدیده دهیاران نیستیم.

 

« علی اکبر بسطامی» نقش مدیران در جذب اعتبارات را پررنگ توصیف کرد و افزود: معیار سنجش عملکرد مدیران، به میزان ضریب نفوذ آن‌ها در جذب بودجه‌های گلوبال بستگی دارد و جذب اعتبارات از وزارتخانه‌ها باید اولویت کاری مدیران باشد.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: شاهکار مجلس یازدهم در حوزه مالیات‌های مستقیم این بود که شرکت‌های تولیدی و خدماتی باید جهت هزینه در مناطق کمتر توسعه یافته مالیات بپردازند.

 

وی با اشاره به سهم اندک استان از درآمدهای هنگفت شرکت‌های بزرگ موجود، اظهار کرد: یک شرکت بزرگ مادر تخصصی در استان در ۶ ماه اخیر، یک ریال به حساب استان واریز نکرده است و محل هزینه کرد این مبالغ همچنان نامشخص است.

 

بسطامی با ابراز تاسف از عدم پاسخگویی برخی مدیران، افزود: به زودی بخاطر عدم شفافیت مسئولین اقتصادی استان در عمل به وظایف خود درقبال مردم استان، ازطریق سوال از وزیر اقتصاد یا تحقیق و تفحص در حوزه اقتصادی استان، این مسئله را پیگیری خواهم کرد. پالس‌های مثبتی فرستادیم، اما بازهم این موضوع دنبال نشد.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: ۱۲۵ شرکت ایلام در تهران دفتر دارند، در صورتیکه قانون می‌گوید، مالیات بر ارزش افزوده این شرکت‌ها باید به استان اختصاص یابد.

 

وی گفت: اداره محیط زیست باید پاسخ دهد که چرا با ایجاد انحراف در قانون، حق آلایندگی شرکت‌های آلاینده اخذ نشده است و چرا تعداد شرکت‌های آلاینده از ۱۴ به ۵ تقلیل یافته است؟

 

بسطامی در پایان بهره‌مندی مردم از منافع شرکت‌های بزرگ را حق مردم استان خواند و  خاطرنشان کرد: مسئولیت اجتماعی در دنیا عرفی دنبال می شود، اما آنچه در استان اجرا می‌شود ناعادلانه است، شیره جان مردم استان را می‌گیرند اما به  قانون مسئولیت اجتماعی عمل نمی‌کنند.

کد خبر 1193638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha