دهیاران، مشعلداران خدمت، کار و تلاش برای آبادانی روستاها هستند

بهرام نیا با بیان اینکه عملکرد یکساله دولت سیزدهم در حوزه روستایی با ۱۶ سال گذشته برابر است، گفت: دهیاری ها، در واقع پیوند بین مردم و حاکمیت و یکی از مصادیق مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش  خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، عصر امروز(۵ تیر) در آئین تجلیل از دهیاران برتر و همایش سراسری دهیاران استان، اظهار کرد: سالروز تاسیس دهیاری‌ها نقطه عطفی در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی بین حاکمیت و واگذاری مدیریت به مردم است.

 

« حسن بهرام نیا» با بیان اینکه  دهیاری ها، در واقع پیوند بین مردم و حاکمیت و یکی از مصادیق مردم‌سالاری دینی علی رغم تبلیغات بوقچی های جهان که مدعی هستند در ایران اسلامی  آزادی و نقش مردم کم رنگ است، افزود: روز نهاد دهیاری، در واقع پیوند حاکمیت و مردم است که یکی از مصادیق بارز نظام مردم سالاری است.

 

استاندار ایلام  با بیان اینکه کشور عزیز ما دارای تاریخ کهن و منابع غنی و نعمت های فراوانی است، که همه اینها ظرفیتی برای تولید ثروت است، تصریح کرد: مدیریت ارشد روستاها به دست دهیاران است که می توانند خلق ثروت کنند و موجب رونق اقتصادی در روستاها باشند.

 

وی  با بیان اینکه در استان ۳۷۵ دهیاری وجود دارد، گفت: از این میزان ۳۱۶ دهیاری مرتبط به مدیریت آقایان و مابقی دهیاران از طیف بانوان است.

 

بهرام نیا در ادامه با اشاره به اینکه در قالب ماده ۳۸ حدود ۶۲ میلیارد تومان بین کل دهیاران تقسیم شده است، اضافه کرد: علاوه بر این کمک به فرمانداری کمک هایی  اعطا خواهد شد که بتوانند برخی از مشکلات روستاها را برطرف کنند.

 

استاندار ایلام بابیان اینکه نگاه دولت به روستاهای کمتر توسعه یافته است و این مهم ترین هدف دولت است، اظهار کرد:  در سال ۱۴۰۰ توسط بنیاد مسکن ۲۶۰ میلیارد تومان اعطا شد که ۲۰۰ میلیارد آن در قالب تسهیلات و مابقی بصورت بلاعوض بوده است.

 

وی افزود:  در سال جدید اجرای طرح هادی روستایی در  ۲۲۰ روستا با اعتباری افزون بر ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است که این میزان برابر با اعتبارات  ۱۶ سال گذشته است.

 

بهرام نیا گفت: با اقدامات انجام شده در حوزه روستایی ۶ روستا در ایلام مهاجرت معکوس داشتند که در این میان می توان به روستاهای پشته ارشت در بدره، باغله چرداول و ... اشاره داشت.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه نگاه مصوبات استان متوجه روستاها است، خاطرنشان کرد:  ۵۰۷ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۱۲۸ روستاها هزینه می شود که با رایزنی های انجام شده ۵۰ میلیارد تومان افرایش یافت و تعداد روستاها نیز افزایش می یابد.

کد خبر 1193645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha