مؤلفان باید متناسب با نیاز روز جامعه قلم بزنند

آیت‌الله حیدری باید نیازهای فرهنگی، فکری و اعتقادی را بررسی کنیم و مطابق نیاز قلم بزنیم گفت: نباید به حاشیه برویم بلکه باید نگاه کنیم جامعه به چه چیزی نیاز دارد و این نیازمند مطالعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، آیت‌الله محسن حیدری در آئین تجلیل از خادمان صنعت چاپ و نشر و مروجان کتابخوانی و رونمایی از ۳۱ کتاب حوزه علمیه خواهران که در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: این هفته فرصت خوبی برای پرداختن به موضوع کتاب و کتابخوانی و تجلیل از کتابداران، کتابخوانان و مولفان کتاب است تا این فرهنگ نهاینه شود. 

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رونمایی از ۳۱ اثر توسط خواهران حوزه علمیه استان اضافه کرد: رونمایی از این کتاب‌ها می‌تواند قدمی برای معرفی این استعدادهای نهفته به جامعه فرهنگی باشد.

 

وی با بیان اینکه مؤلفان کتاب باید نیاز جامعه را پیدا کنند افزود: انسان باید طبق نیاز جامعه کتاب بنویسد یعنی همانطور که نیاز به اکسیژن، غذا، آب، امنیت و ... داریم باید در خصوص کتاب که حامل فرهنگ هست نیز موضوعی که بیشتر مورد نیاز است نوشته شود.

 

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه باید نیازهای فرهنگی، فکری و اعتقادی را بررسی کنیم و مطابق نیاز قلم بزنیم تصریح کرد: نباید به حاشیه برویم بلکه باید نگاه کنیم جامعه به چه چیزی نیاز دارد و این نیازمند مطالعه است.

 

وی با اشاره به موضوعات تاریخی ابراز کرد: در زمینه گردآوری میراث فرهنگی اهل بیت (ع)، علمای اهواز نقش فوق‌العاده بزرگی ایفا کرده‌اند اما متاسفانه حتی برای مردم اهواز ناشناخته هستند چه برسد به دیگران و لذا باید یک نهضتی در این زمینه برپا شود تا خوزستان بتواند اصالت و هویت فرهنگی شیعی خود را نشان بدهد. 

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: حسن بن سعید اهوازی، حسین بن سعید اهوازی و علی بن مهزیار اهوازی سه بزرگ مرد اهوازی بودند که در قرن سوم هجری کاری انجام دادند که اگر در آن برهه تاریخی انجام نمی‌شد دو سوم میراث فرهنگی ائمه (ع) از دست می‌رفت، اما در آن برهه متناسب با نیاز زمان پیش رفتند که سبب شد هم کارشان در زمینه تالیف و هم نامشان جاودانه شود. 

 

افزایش ۳۰ درصدی تالیف کتاب در حوزه علمیه خواهران خوزستان

حجت‌الاسلام محمدمهدی طاهر نیز به رونمایی از ۳۱ اثر توسط خواهران حوزه علمیه استان اشاره کرد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته و ۵۰ درصد این موضوعات آثار قرآنی و مابقی در موضوعاتی همچون کلام، فقه و اصول، تاریخ و مهدویت هستند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در بحث تولید کتاب و رساندن کتاب به چشم و ذهن مخاطب اذعان کرد: برنامه ما در تولید کتاب این است که مسیر تولید کتاب برای طلاب حوزه علمیه خواهران هموار شود و طلبه ترس از نگارش و تالیف نداشته باشد.

 

وی بیان کرد: شفاف‌سازی مسیر فرآیند تولید کتاب، برگزاری کارگاه تالیف برای علاقه‌مندان، نقد کتاب و انتشار کتاب طلاب با استفاده از ظرفیت‌ها و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز نشر هاجر نیز از جمله این برنامه‌ها در تولید کتاب است.

 

حجت‌الاسلام طاهر، آموزش «سئو» در جهت بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو در اینترنت و تبدیل کتب و مقالات به یادداشت‌های ۳۰۰ کلمه‌ای نیز را از جمله کارهایی دانست که در این زمینه در حال پیگیری است.

 

در پایان این آیین که جمعی از مسئولان فرهنگی استانی حضور داشتند از فعالان صنعت نشر و مروجان کتابخوانی تجلیل به عمل آمد و از ۳۱ کتاب حوزه علمیه خواهران رونمایی شد.

 

کد خبر 1193650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha