بسیاری از کارها و خدمات اجتماعی قابل ارائه به مردم را می توان در مساجد برنامه ریزی و اجرایی کرد

بخشدار مرکزی شهرستان ورامین گفت: اشتغال زایی، آموزش های شهروندی ، مسائل بهداشتی و... که قابل ارائه به مردم هستند را می توان در مساجد برنامه ریزی و اجرایی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، نشست هم اندیشی ائمه جماعات با دهیاران با حضور حجت الاسلام طزری امام جمعه خیرآباد، بخشدار مرکزی ورامین ، غلامشاهی سرپرست ستاد نمازجمعه خیرآباد، مهدی چنگیزی رییس شورای بخش، ائمه جماعت و دهیاران تابعه در سالن جلسات بخشداری برگزار شد.

 

حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین در این جلسه اظهار کرد: این روزها ایام ویژه‌ای است و از عظمت و منزلت والایی برخوردار است و فرصت مغتنمی برای ذکر و یاد حق تعالی و تقرب الهی است و قرآن هم به این ایام اشاره ‌و خداوند هم به دهه اول این ماه قسم یاد کرده است.


وی در ادامه گفت: تبدیل مصلی نمازجمعه و مساجد به قرارگاه های فرهنگی که جزو تاکیدات رهبرمعظم انقلاب می‌باشد به جد در دست پیگیری قرار بگیرد و با همراهی و حمایت های عموم مردم و مسؤولین در تحقق این هدف مهم تسریع گردد.

 

سید محمد زاهدی بخشدار مرکزی ورامین با تاکید بر فعالیت فرهنگی و تقویت قرارگاه های فرهنگی در مساجد  روستاها، گفت: مجموعه بخش مرکزی در حد توان خود به مساجد توجه داشته و امیدواریم با تعامل و همکاری بیشتر، در توسعه فرهنگ و ایجاد بسترهای رشد فرهنگی جامعه روستایی اقدامات موثری را انجام داد که بحث هایی مانند اشتغال زایی در مساجد، بهداشت و آموزش های شهروندی با همکاری ائمه جماعات و متدینین در کنار مسؤولین شهری قابل برنامه ریزی و اجرا می باشد.

 

گفتنی است، در پایان این نشست صمیمی، طرفین خواستار برگزاری نشست های فصلی با حضور ائمه جمعه و جماعات و مدیران روستایی بخش به منظور بررسی راهکارهای اجرایی برای برنامه های فرهنگی شدند، همچنین بر حفظ و تقویت جایگاه مساجد در اثرگذاری بر رویدادهای فرهنگی و ایجاد شور و نشاط در مساجد و جامعه شهری تاکید شد.

 

در ادامه این جلسه حضور پر رنگ تر در برگزاری مراسمات و اعیاد و مناسبت‌های مذهبی با استفاده از توانمندی مساجد و تعاملات با دهیاری ها به منظور کمک به آراستگی و حفظ زیر ساخت ها از دیگر موضوعات این جلسه عنوان شد.

کد خبر 1193682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha