راهیابی هنرمندان خراسان شمالی به دهمین جشنواره بین المللی دف نوازی «رحمت»

سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از راهیابی هنرمندان استان به دهمین جشنواره بین المللی دف نوازی رحمت به میزبانی استان کردستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «رضا رضایی» امروز پنج شنبه از راهیابی هنرمندان خراسان شمالی به دهمین جشنواره بین المللی دف نوازی «رحمت» خبر داد و افزود:   «شایان آدینه زاده» با اثر «سردار دل ها»، «امیرحسین نوروزی» در بخش تکنوازی نوجوان و گروه «بیداد» به سرپرستی «رضا امینی راد» به دهمین جشنواره بین المللی دف نوازی رحمت راه یافتند. 


سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: از مجموع 27 اثر رسیده به بخش مولودی خوانی و با بررسی و ارزیابی، هیئت داوران گروه «بیداد» از خراسان شمالی را برای حضور در این جشنواره انتخاب کردند.   

 


وی با بیان اینکه گروه « بیداد» برای سومین بار در جشنواره بین المللی رحمت حضور داشته و در یک دوره از این جشنواره مقام دوم را کسب کرده است، اظهارکرد: همچنین این گروه با حضور در بیش از 20 جشنواره بین المللی، ملی و استانی توانسته مقام هایی را در بخش های مختلف به خود اختصاص دهد.

 

 
رضایی همچنین به راهیابی «شایان آدینه زاده» دف نواز بجنوردی با اثر «سردار دل ها» به بخش جنبی دهمین جشنواره رحمت اشاره کرد.

 


وی اظهارکرد: از مجموع 47 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره در بخش تک نوازی آقایان نوجوان از سوی هیئت داوران «امیرحسین نوروزی»  از خراسان شمالی برای حضور در بخش تک نوازی انتخاب شد.   


گفتنی است؛ دهمین دوره جشنواره بین المللی دف نوای رحمت بعد از دو سال وقفه ۲۲ تا ۲۵ تیرماه سال ۱۴۰۱ در سنندج برگزار می شود.

 

 

کد خبر 1193704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha