انفاق از بهترین دارایی، پیام مهم حرکت توحیدی حضرت ابراهیم علیه السلام در روز عید قربان است

امام جمعه راین با بیان اینکه حرکت حضرت ابراهیم در بردن اسماعیل به سمت قربانگاه پیامدهای مهمی در اجتماع دارد که باید به آن توجه کنیم؛ گفت: یکی از این پیام ها انفاق از بهترین دارایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از راین؛ حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر علیدادی سلیمانی، یکشنبه(۱۹تیر) در خطبه های نماز عید قربان گفت: حرکت حضرت ابراهیم در بردن اسماعیل به سمت قربانگاه پیامدهای مهمی در اجتماع دارد که باید به آن توجه کنیم.

 

 

 

امام جمعه راین اولین پیام این حرکت توحیدی را بندگی خداوند متعال و اطاعت از اوامر و پرهیز از نواهی الهی دانست و اظهار کرد: امروز در جامعه عده ای به نماز که بانگ الهی است بی توجه هستند.

 

 

 

وی تربیت قرآنی را دیگر پیام این حادثه مهم تاریخی عنوان و بیان کرد: حضرت اسماعیل از امر پدر فرار نکرد، خانه را هم ترک نکرد بلکه دست مبارک خویش را برای اجرای امر الهی به پدر داد.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: پیام دیگر این حرکت الهی صبر بر ناملایمات است و امروز ما نیز در زندگی و مسائل مالی سر و صدا نکنیم.

 

 

 

وی تسلیمِ امر والدین را پیام مهم دیگری دانست و افزود: روز عید قربان روز امامت حضرت ابراهیم هم هست.
 

 

 

امام جمعه راین در خطبه دوم بر شاد کردن دل افراد اعم از خویشان و نیازمندان در روز عید قربان و با اعمالی از جمله صله رحم و انفاق تاکید و خاطرنشان کرد: در این روز حضرت ابراهیم بهترین دارایی خویش  را می خواست قربانی کند.

 

 

 

 

وی سپس با اشاره به ۲۱ تیرماه، روز عفاف و حجاب؛ حجاب را گویای حیا، جهاد و مبارزه با نفس و ایمان به خدا دانست و از وضعیت بدحجابی ها در جامعه اسلامی و شیعی ابراز تاسف کرد و افزود: باید با رفتار خود در جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر کرد زیرا اگر کسی در گناهی سکوت کند و آن گناه فائق بر آن محیط شود او نیز در آن گناه شریک است.

کد خبر 1193778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha