پوشش ۹۰ درصدی صدور کارت هوشمند ملی در آران و بیدگل

رییس اداره ثبت احوال شهرستان آران و بیدگل گفت: ۹۰ درصد واجدین شرایط در این شهرستان کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از آران و بیدگل، محمد علی کاشفی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ۷۷ هزار نفر در شهرستان آران و بیدگل واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

 

رییس اداره ثبت احوال شهرستان آران و بیدگل افزود: از این تعداد، در مجموع ۷۰ هزار نفر کارت ملی را دریافت کرده اند که بیش از ۹۰ درصد از واجدان شرایط در آران و بیدگل را شامل می شود.

 

کاشفی با اشاره به اینکه حدود ۷ هزار نفر در این خصوص اقدامی نکرده اند، گفت: افرادی که تاکنون هیچ اقدامی نکرده‌اند و درخواستی نداده‌اند باید اقدام به ثبت نام کنند و با ارائه درخواست، اطلاعاتشان در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ثبت شود.

 

رییس اداره ثبت احوال شهرستان آران و بیدگل افزود: افراد بالای ۱۵ سال می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی ثبت احوال و یا یکی از دفترهای پیشخوان دولت مرحله پیش‌ثبت نام را انجام دهند.

 

کاشفی با بیان اینکه صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک، موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها و کاهش هزینه‌های دولت و مردم است، افزود:  کارت هوشمند ملی با هدف تسهیل فرآیند شناسایی، تصدیق هویت و حفظ امنیت اطلاعات فردی هر شهروند برای ورود به فضای مجازی، مبادله‌ خدمات الکترونیکی و استفاده در مجامع اداری ارائه شده است.

 

وی ادامه داد: این کارت دارای تراشه‌ الکترونیکی است که اطلاعات هویتی شهروندان از جمله اطلاعات شناسنامه‌ای، عکس، اثر انگشت، کد پستی و کلید انجام امضای دیجیتال را به‌ صورت امن و محافظت ‌شده در حافظه‌ خود ذخیره دارد و در آینده، نیازی به ارایه اسناد شناسنامه ای و بیمه ای برای دریافت خدمات نخواهد بود.

کد خبر 1193805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha