لزوم معرفی طبس به عنوان چهارمین قطب مذهبی ایران/ ۵ اردیبهشت به نام روز طبس ثبت شود

حجت الاسلام محمدی گفت: مصوبه ای که تحت عنوان روز طبس ۵ اردیبهشت تصویب شده بود مسکوت مانده است و از مسئولان شهرستان درخواست داریم تا این موضوع پیگیری و در تقویم ثبت شود چرا که روز ۵ اردیبهشت روز ملی و بین المللی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «محمدرضا محمدی» امروز (16 تیر) در شورای فرهنگ عمومی شهرستان طبس اظهار داشت: حل مشکلات زیرساختی شهرستان طبس باید در دستور کار قرار گیرد و به طور جدی پیگیری شود.

 

امام جمعه طبس به موزه ملی مقاومت اشاره کرد و گفت: راه اندازی موزه ملی مقاومت در شهرستان طبس یکی از اولویت هایی است که باید پیگیری شود چرا که راه اندازی این موزه می تواند به انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده کمک شایانی کند.

 

وی با بیان اینکه روز طبس در تقویم ثبت شود، ادامه داد: مصوبه ای تحت عنوان روز طبس ۵ اردیبهشت تصویب شده بود که مسکوت مانده است و از مسئولان شهرستان درخواست داریم تا این موضوع پیگیری و در تقویم ثبت شود چرا که روز ۵ اردیبهشت روز ملی و بین المللی است.

 

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: طی ارسال دونامه به مقام معظم رهبری برای دیدار ایشان با مردم طبس درخواست دادیم و امیدواریم این دیدار به زودی محقق شود.

 

امام جمعه طبس با تاکید بر اینکه طبس به عنوان چهارمین قطب مذهبی کشور معرفی شود، افزود: شهرستان طبس میزبان چهارمین حرم از خاندان اهل‌بیت (علیهم السلام) است و امیدواریم مديريت آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس این موضوع را پیگیری کنند تا تصویب و تعیین شود.

 

وی با بیان اینکه در آستانه سالروز اولین نماز جمعه کشور قرار داریم، گفت: یک جلسه شورای اداری یا فرهنگ عمومی برای نماز جمعه و جایگاه آن و جهاد تبیین در طبس برگزار شود و در این جلسه به تبیین نقش و رشد و بالندگی مردم و جایگاه نماز جمعه بپردازیم.

 

 

کد خبر 1193821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha