ذابحین به دلیل حجم گسترده عملیات کار سختی برعهده دارند

جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان دشواری کار ذابحین به دلیل حجم گسترده عملیات ذبح، خاطرنشان کرد: ذابحین از لحاظ شرعی مسئولیت مهمی برعهده دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین «سید حسین رکن الدینی» در همایش طرح قربانی و ذابحین حج تمتع 1401 که با حضور رئیس سازمان حج و زیارت در هتل میدان مکرمه مکرمه برگزار شد از ذابحین خواست در انجام آداب ذبح مطابق با شرع مقدس اسلام عمل نموده و نهایت دقت را بکار برند.

جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: ذابحین در روز عید قربان در کشتارگاه، به دلیل حجم گسترده عملیات کار سختی برعهده دارند و همزمان باید نکات شرعی را هم مدنظر قرار دهند.
وی افزود: حجم گسترده کار و یا خستگی نباید موجب شود که ذابح نسبت به مسائل شرعی بی توجهی نموده و در عملیات ذبخ مرتکب گناه شود.
حجت الاسلام و المسلمین رکن الدینی با اشاره به اینکه ذابحین متعهد به رعایت مسائل اخلاقی، شرعی و قانونی هستند از آنها خواست در نهایت تلاش به تعهدات خود نیز عمل کنند تا خشنودی خدا را به دست آورند.
وی همچنین با گرامیداشت یاد 275 شهید خونین مکه که در حج تمتع سال ۱۳۶۶ به فیض شهادت نائل آمدند از زحمات ذابحین که پیش از این در بخش های نقل درون شهری و امداد به زائران ایرانی خدمات ارائه دادند، تقدیر کرد .
در این همایش جانشین مسئول طرح قربانی حجاج ایران در حج 1401 نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای اجرای ذبح قربانی حجاج کشورمان گفت: باتوجه به کاهش آمار زائران در حج تمتع امسال، آمار ذابحین نیز از 75 به 37 ذابح کاهش یافت.
سید ابراهیم اسدالهی افزود: این تعداد ذابح از بین ذابحینی که در حج تمتع 1398 حضور داشتند گزینش شده اند و از تجربیات و تخصص لازم برخوردارند.
وی افزود: ذابحین از ابتدای ورود زائران در عربستان حضور داشته و در بخش های حمل و نقل درون شهری و امداد به زائران خدمات رسانی کرده اند.


جانشین مسئول طرح قربانی حجاج ایران در حج 1401 با اشاره به اینکه برنامه های مربوط به امور ذابحین و طرح قربانی حجاج طبق طرح زمانبندی پیش رفته است، گفت: ذابحین برای انجام ذبح قربانی حجاج مطابق با شرع مقدس اسلام که یکی از دغدغه های نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت است از انگیزه بالایی برخوردارند.
وی افزود: براساس تفاهم صورت گرفته با بانک توسعه اسلامی طرح قربانی حجاج کشورمان در 45 خط انجام می شود.

کد خبر 1193836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha