برنامه های دهه امامت و ولایت در سمنان تشریح شد

حجت‌الاسلام قندهاری بر لزوم تبیین فلسفه غدیرتأکید کردوگفت: امروز غدیر محور تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دنیای اسلام است.

حجت‌الاسلام «غلامرضا قندهاری» در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری شبستان درسمنان؛ بر لزوم تبیین فلسفه غدیرتأکید کردوگفت: در این دهه علاوه بر برنامه های تبیینی و محتوایی حول محور ولایت و امامت و تبیین ساختار ولایت فقیه که بر گرفته از غدیر است  نسبت به بازخوانی و احیاء خطبه غنی، پرمحتوا و هدایت گر غدیر، تبیین بعد تقریبی آن، بیان فضائل و مناقب امیرالمومنین (ع)، ترویج فرهنگ مواسات، اطعام، ایجاد فضای سالم نشاط و افزایش روحیه امید اهتمام ویژه ای بعمل آمده است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه باید تلاش شود در دهه امامت و ولایت ابعاد مختلف شخصیتی حضرت علی (ع) به جامعه بویژه نسل جوان معرفی شود اضافه کرد: بهترین منبع برای معرفی شخصیت امام علی (ع) قرآن کریم و اهل بیت (ع) است.

 

وی درخصوص برنامه‌های دهه ولایت و امامت، گفت: اطعام نیازمندان با مشارکت مردم یکی از مهمترین برنامه‌ها در این هفته است.

 

وی بیان کرد: این برنامه در برخی نقاط استان از هم اکنون آغاز شده و تا عید سعید غدیر خم ادامه خواهد داشت و به نوعی پاسداشت پیام امامت و ولایت و همچنین ترویج فرهنگ غدیر در آن لحاظ شده است.

 

حجت‌الاسلام قندهاری از تدارک برنامه‌های تبیینی متعددی نیز در سطح مساجد استان سمنان ویژه دهه ولایت و امامت خبردادوافزود: این برنامه‌ها که شامل برنامه‌های متنوعی از جمله تلاوت، سخنرانی و … است از ابتدای دهه شروع خواهد شد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اجرای گروه‌های سرود نوجوانان و جوانان در خیابان‌ها، میادین و چهارراه‌های سراسر استان برنامه اظهارداشت:نورافشانی و فضاسازی‌های شهری به خصوص در شب عید غدیر از دیگر برنامه‌های ویژه این ایام است.

 

وی با بیان اینکه برنامه اطعام نیازمندان با هماهنگی کمیته امداد، توزیع بسته‌های معیشتی برای نیازمندان و محرومان از دیگر برنامه‌های این روزها در استان سمنان است، اضافه کرد: مردم خیر استان در این برنامه مشارکت خوبی خواهند داشت.

 

حجت‌الاسلام قندهاری همچنین از برگزاری جشن‌های خیابانی در پارک‌ها و محل‌های تجمع مردم ویژه دهه ولایت و امامت خبردادوافزود: اجرای برنامه‌های دهه ولایت و امامت غالباً از سوی گروه‌های مردمی ساماندهی شده است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران درباره جهاد تبیین، گفت: همانطور که معظم له نیز تاکید دارند، یکی از مهمترین اهداف ما در اجرای این برنامه‌ها، تبیین هدف غدیر و پیام آن است لذا در این برنامه‌ها سعی شده تا نوجوانان و جوانان استان به خوبی دخیل باشند.

 

وی با بیان اینکه  همه تلاش‌ها برای اجرای برنامه‌های با شکوه در دهه امامت و ولایت به کار گرفته شده اظهارامیدواری کرد: در این راستا همه دستگاه‌ها وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

کد خبر 1193855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha