درخشش قرآن آموزان مجمع قاریان و حافظان هلال در مسابقات  قرآن کشوری

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل از درخشش قرآن آموزان مجمع قاریان و حافظان آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در مسابقات کشوری دانشجو معلمان خبر داد.

 سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت:  قرآن آموزان مجمع قاریان و حافظان آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در سی و دومین دوره مسابقات دانشجو معلمان دانشگاه‌ فرهنگیان سراسر کشور  موفق به کسب رتبه های برتر شدند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: در این دوره از مسابقات که در گیلان برگزار شد، فرشته صباغیان بیدگلی از موسسه قرآن و عترت مجمع قاریان و حافظان هلال(ع) آران و بیدگل موفق به کسب رتبه نخست حفظ کل  قرآن کریم شد.

 

ضابطی افزود: همچنین الهه ملک پور در رشته حفظ ۲۰ جزء و ابوالفضل کفاشی در رشته حفظ ۱۰ جزء این مسابقات رتبه نخست را به دست آوردند و علی حاجی حسینی در رشته حفظ ۵ جزء موفق به کسب دوم شد.

 

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان آران‌وبیدگل اضافه کرد: مجمع حافظان و قاریان هلال از موسسات فرهنگی قرآنی فعال است که با تربیت علاقه مندان به قرآن در رشته های حفظ  و مفاهیم قرآن کریم و ابداع طرح های قرآنی همانند طرح ملی جزء خوانی قرآن کریم و طرح حفظ خوانی در شهرستان آران و بیدگل فعالیت گشترده ای را در حوزه آموزش و ترویج فرهنگ و معارف قرآنی دارد.

 

از ابتدای تاسیس مجمع قاریان و حافظان هلال(ع) در سال ۱۳۷۱ تاکنون بیش از ۱۶۰ قرآن آموز زیر نظر اساتید این مجموعه قرآنی موفق به «حفظ کل قرآن کریم» شده اند. همچنین قرآن آموزان این مؤسسه در سال ۱۴۰۰ در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه، مسابقات حفظ سراسری قرآنی دانش آموزی و مسابقات قرآنی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حائز رتبه های برتر کشوری شدند./

 

 

 

کد خبر 1193880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha