پروژه‌های عمرانی گلستان فقط به پیمانکاران بومی واگذار شود/ ظرفیت صدور خدمات فنی و مهندسی در حوزه راه به کشورهای حاشیه خزر وجود دارد

ایری گفت: با اشاره به توانمندی جامعه پیمانکاری در استان گلستان بیان کرد: پروژه‌های استان نباید به پیمانکاران غیربومی داده شود بنابراین پیمانکاران استان به راحتی می‌توانند این اعتبارات را در پروژه‌ها جذب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالجلال ایری» در نشست با جمعی از پیمانکاران و مدیرکل و معاونان راه و شهرسازی گلستان اظهارکرد: با توجه به مشکلاتی که به علت تحریم‌ها و مسائل عدیده دیگر وجود دارد ساختار اقتصادی با چالش‌های متعددی مواجه شده است که در این شرایط پیمانکاری پروژه‌ها هم‌ مشکلات خاص خود را دارد.

 

سخنگوی کمیسیون عمران و نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نقاط عطف در سال ۱۴۰۰ و در جریان سفر دولت سیزدهم به استان گلستان اتفاق افتاد و آن تصویب یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش‌های مرتبط با راه و شهرسازی بوده است. علاوه براین اعتبارات که تخصیص آن سه ساله بوده، ردیف‌های بودجه‌ای ملی هم داریم که امیدواریم با جذب این اعتبارات شاهد اتفاقات خوبی در استان باشیم.

 

وی به پیمانکاران پیشنهاد داد با توجه به افزایش قیمت‌ها و هزینه‌بر شدن پروژه‌ها در طولانی‌مدت، هرچه سریعتر پروژه‌های نیمه تمام‌ تکمیل و پروژه‌های جدید آغاز شود. همچنین پیمانکارانی که بتوانند از نظرمالی دست‌کم ۵۰ درصد دیون ایجاد کنند، برای پرداخت مطالبات آنها از طریق وزارت خانه اقدام خواهیم کرد.

 

ایری با اشاره به توانمندی جامعه پیمانکاری در استان گلستان بیان کرد: پروژه‌های استان نباید به پیمانکاران غیربومی داده شود بنابراین پیمانکاران استان به راحتی می‌توانند این اعتبارات را در پروژه‌ها جذب کنند.

 

وی با اشاره به سفری که به همراه رئیس جمهور به برخی کشورهای حاشیه خزر داشت، گفت: توافقات بسیار خوبی در این سفر انجام شده و برخی از این کشورها به ویژه ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان به خدمات فنی و مهندسی به ویژه در حوزه راه نیاز دارند و پیمانکاران می‌توانند از توسعه این مناسبات نیز برخوردار شوند.

 

 

کد خبر 1193916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha