پیش بینی ۴هزار میلیارد ریال اعتبار محرومیت زدایی در گلستان / مدیران در تحقق بودجه برنامه محور باشند

ایری از پیش بینی بیش از ۴هزار میلیارد ریال اعتبارات محرومیت زدایی وزارتخانه های راه و شهرسازی، نیرو و جهاد کشاورزی به استان گلستان در بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: مدیران اجرایی استان در جذب این اعتبارات به صورت جهادی و با برنامه اقدام کنند.

«عبدالجلال ایری » در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: در راستای تعیین اعتبارات ویژه محرومیت زدایی منابع در اختیار سه وزرات خانه راه و شهرسازی، نیرو و جهاد کشاورزی در کمیسیون عمران مجلس تایید و جنبه عملیاتی یافت.

 

نماینده حوزه انتخابیه بندرگز، گمیشان، ترکمن و کردکوی در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت : در مجموع 32 هزار میلیارد ریال برای فعالیت های محرومت زدایی در وزارت جهاد پیش بینی شده است که 12هزار میلیارد ریال در بخش راه عشایری، 5 هزار میلیارد ریال در بخش آب عشایری، 7هزار و 500میلیارد ریال در بخش آبخیزداری و 7هزار و 500 میلیارد ریال در بخش احیای قنوات است.

 

ایری گفت: در مجموع رقمی معادل 489 میلیارد ریال از اعتبارات محرومیت زدایی وزارتخانه جهاد کشاورزی به گلستان اختصاص یافته است که سهم راه روستایی 153میلیارد ریال ، سهم آب عشایری 63میلیارد ریال، سهم آبخیزداری 221میلیارد ریال و سهم احیا قنوات 52میلیارد ریال است.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در وزارت خانه راه و شهرسازی رقمی معادل 44هزار میلیارد ریال در بخش محرومیت زدایی پیش بینی شده است که 20هزار میلیارد ریال در بخش احداث سکونتگاه ها و 24هزار میلیارد ریال در بخش راه روستایی اختصاص خواهد یافت.

 

ایری ادامه داد: یک هزار و 260میلیارد ریال اعتبارات محرومیت زدایی وزارت راه وشهرسازی سهم گلستان است که 500میلیارد ریال در بخش سکونت گاه ها و 760میلیارد ریال در بخش راه روستایی صرف خواهد شد.

 

وی گفت: در وزارت نیرو هم 58هزار و 500میلیارد ریال اعتبارات محرومیت زدایی پیش بینی شده است که 25هزار میلیارد ریال در بخش تنش آبی و 33هزار و 500میلیارد ریال در بخش تامین آب روستایی در نظر گرفته شده است.

 

عضو کمیسیون عمران و نماینده حوزه انتخابیه غرب گلستان افزود: سهم اعتبارات محرومیت زدایی گلستان در وزارت نیرو  2هزار و 297میلیارد ریال است که 957میلیارد ریال آن در بخش تنش آبی و یک هزار  و 340 میلیارد ریال آن در بخش آب روستایی هزینه می شود.

 

وی از استاندار و مدیران اجرایی نهادهایی دخیل مانند جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، آب و فاضلاب، آب منطقه ای و منابع طبیعی و دیگر نهادهای همسو خواست تا با ترسیم یک نقشه راه دقیق و با تلاش شبانه روزی نسبت به اعتبارات پیش بینی شده اقدامات اجرایی را معمول دارند.

 

کد خبر 1195430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha