تاکید دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس بر توجه جدی به بازآفرینی شهری/ سهم استان از اعتبارات ملی افزایش یابد

سنگدوینی گفت: یکی از موضوعات مهم و اولویت‌دار در استان گلستان توجه جدی به مقوله بازآفرینی شهری است که باید سهم استان از اعتبارات ملی در این بخش افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «رمضانعلی سنگدوینی» در نشست با جمعی از پیمانکاران حوزه راه و شهرسازی گلستان که با حضور مهندس ملک مدیرکل و معاونان راه و شهرسازی استان برگزار شد، با بیان اینکه مجمع نمایندگان گلستان در مجلس موارد و موضوعات مربوط به توسعه استان را به طور هماهنگ و یکپارچه پیگیری می‌کند، اظهارکرد: یکی موضوعات مهم و اولویت‌دار در استان گلستان اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری بوده و لازم است تا اعتبارات بیشتری از ردیف‌های ملی به استان گلستان اختصاص پیدا کند.

 

دبیر مجمع نمایندگان گلستان و نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در پیگیری مطالبات استان، با هیچ کسی تعارف نداریم افزود: در اعتبارات سال ۱۴۰۱ می‌توانیم سهم بیشتری از اعتبارات ملی به ویژه در حوزه بازآفرینی شهری داشته باشیم.

 

وی گفت: برخی پروژه‌ها مانند کمربندی گرگان، جاده آق قلا به بندرترکمن و ... برای ما اهمیت زیادی دارد و خوشبختانه در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان هم گنجانده شده است.

 

سنگدوینی با قدردانی از زحمات پیمانکاران در اجرای پروژه‌های عمرانی به ویژه در زیرمجموعه‌های راه و شهرسازی بیان کرد: با وجود گرانی مصالح، ماشین آلات، تعمیرات و قطعات موردنیاز آنها نباید شرایطی رقم بخورد که پیمانکاران در اجرای پروژه‌ها متضرر شوند.

 

وی اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه باید در تعدیلات خود افزایش هزینه اجرای پروژه‌ها را محاسبه کند.

 

دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی از فعالیت نکردن حدود یک چهارم شرکت‌های پیمانکاری در استان ابراز تاسف کرد و گفت: حدود یکهزار و ۳۰۰ پیمانکار در استان داریم که فقط ۳۰۰ تا ۳۵۰ پیمانکار مشغول کار هستند و این یعنی تعداد زیادی از اشتغالی که می‌شد با فعالیت این پیمانکاران ایجاد شود را از دست داده‌ایم.

 

وی در پایان گفت: اعتبارات سفر دولت به گلستان، مبالغ قابل توجهی است و می‌توانیم کارهای خوبی با آن انجام دهیم.

 

کد خبر 1193919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha