صحیفه سجادیه گنجینه و کلید فتح قرآن است

حجت الاسلام عبادی زاده با بیان اینکه صحیفه سجادیه گنجینه و کلید فتح قرآن است؛ گفت: اگر می خواهیم معارف اهل بیت را منتشر کنیم بهترین ابزار صحیفه سجادیه است، معارف صحیفه سجادیه به گونه ای است که هر تشنه ای را به جذب چشمه ارزشمند معارف اهل بیت می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «محمد عبادی زاده» امروز پنج شنبه (۱۶ تیر) در هشتمین همایش حضرت سیدالعابدین (ع) ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع) بیان کرد:  امام باقر (ع) تبیین کننده دایره المعارف فقه اسلام هستند و فقهای عطبم الشان اسلام همه آبشخور چشمه جوشان علم و دانش امام باقر هستند و امروز همه ما وقتی به فرهنگ اسلام و اهل بیت مراجعه می کنیم روایات زیادی از امام باقر و امام صادق می بینیم.


نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: امام صادق (ع) فرمودند: صحیفه سجادیه یک‌ گنجینه ارزشمندی است که خدا به محبان اهل بیت داده که از طریق ما به بشریت منتقل می شود. این سخن نشان از اهمیت صحیفه سجادیه دارد. امروز اگر می خواهیم معارف اهل بیت را منتشر کنیم بهترین ابزار صحیفه سجادیه است، معارف صحیفه سجادیه به گونه ای است که هر تشنه ای را به سمت چشمه ارزشمند معارف اهل بیت جذب می کند‌.
 

وی با بیان اینکه صحیفه سجادیه گنجینه و کلید فتح قرآن است؛ افزود: در این خصوص امام سجاد (ع) فرمود: آیات قرآن محل دانش است هر وقت این گنجینه گشوده شد شایسته است در آن تعمق کنیم. همچنین مرحوم علامه می فرماید: در میان روایت اهل بیت عالی ترین معارف ارزشمند عرفان باید در ادعیه اهل بیت جستجو کرد آنها مامور بودند به سخن گفتن به انداره فهم و ادراک انسان و عالی ترین مسائل عرفان را بابد در صحیفه سجادیه جستجو کرد.


حجت الاسلام عبادی زاده اظهار داشت: به تعبیر بزرگان قران کتاب صامت است و صحیفه سجادیه کتاب ناطق؛ اگر بخواهیم قرآن را به نطق دربیاوریم باید کتاب ناطق آن را به زبان بیاورد.
 

وی با بیان اینکه اساس صحیفه سجادیه در اصول پنجگانه اعتقادی اسلام متجلی است؛ گفت: اگر سنگ بنای معرفت بشر را توحید بدانیم، این توحید هم اساسی دارد که بر پایه حمد شکل گرفته است. همان طور که صحیفه سجادیه با حمد شروع شده است.


نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: معارف بلند تنها در خانه اهل بیت می توان جستجو کرد، صحیفه به گونه ای انسان را تربیت می کند که رابطه انسان را با ماسوی الله قطع می کند و به مرحله انقطاع می رساند و این ویژگی خاص این کتاب است ، تربیت صحیفه بر مبنای انقطاع است و انیان را به سمن قرب الهی می کشاند تا جایی که انسان به آخرین مرحله شرافت دست پیدا کند.

 

 

کد خبر 1193939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha