سهم رشته ریاضی فیزیک تنها ١۴ درصد/ ١۵٠٠ میلیارد تومان اعتبار برای جبران کلاس های حضوری دانش آموزان در تابستان اختصاص یافت

کاظمی گفت: سهم رشته ریاضی فیزیک در سال ٩١، ٢٨.۶ درصد بود که این عدد به ١۴.٧ درصد در سال ١۴٠٠-١۴٠١ رسیده است که باید اقدام جدی در افزایش آن صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهدی کاظمی» امروز (پنجشنبه ١۶ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: رسانه نقش مهمی را در ارائه خدمات و تلاش هایی که مسئولان و خدمتگزاران در کشور انجام می دهند و به خصوص در زمان جهاد تبیین که از سوی رهبری به صورت موکد تاکید شده است.

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: بیش از ٩٠ درصد دانش آموزان را متوسطه تشکیل می دهند.

 

وی ادامه داد: یکی از مصداق های عدالت اجتماعی، موضوع توسعه مهارت و موضوع فنی و حرفه ای است که در این سال ها در جمهوری اسلامی رشد ۶.۵ برابری دارد.

 

کاظمی گفت: مهمترین وجه اجتماعی، عدالت تربیتی است و مسئولان باید در نظام تعلیم و تربیت کشور کار و تلاش کنند.

 

وی یکی از برنامه های این بخش را توجه به مهارت آموزی بیان کرد و افزود: مهارت آموزی می تواند زمینه اشتغال بیشتر و توسعه اقتصادی بیشتر را در کشور فراهم خواهد کرد.

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رشته ریاضی فیزیک یکی از رشته های مهم در دوره متوسطه است، گفت: در هشت سال اخیر این رشته افت زیادی را داشته است و باید این افت جبران شود.

 

وی اظهارداشت: سهم رشته ریاضی فیزیک در سال ٩١، ٢٨.۶ درصد بود که این عدد به ١۴.٧ درصد در سال ١۴٠٠-١۴٠١ رسیده است که باید اقدام جدی در افزایش آن صورت گیرد.

 

کاظمی با بیان اینکه یکی از بحث های مهم در دوره متوسطه دوم توجه به پژوهش محوری است، گفت: ۶٨۴ پژوهش سرا در کشور فعالیت دارند که در سال جاری تا کنون سه پژوهش سرا اضافه شده است.

 

وی افزود: در این پژوهش سراها بجز پژوهش محوری بلکه نگاه خلاقیت و نوآوری است تا بتوان زمینه رشد و نوآوری را فراهم کرد.

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:  سومین مرکز رشد، نوآوری و کارآفرینی کشور به منظور بهره مندی دانش آموزان در گلستان در سال تحصیلی جدید به بهره برداری می رسد.

 

وی با بیان اینکه باید زمینه کارآفرین شدن دانش آموزان فراهم شود تا بتوانند شایستگی های فنی را فرا گیرند، گفت: در توسعه آموزشگاه های فنی و حرفه ای نگاه ما صنایع و اقتصاد است تا بتوان از اصناف و بخش های مختلف اقتصادی استفاده شود.

 

کاظمی افزود: در راستای مشارکت های بخش های مختلف، تفاهم نامه ای با ارتش در حال انعقاد است تا بتوانیم رشته های دریایی را توسعه دهیم تا امکان جذب ١٠٠ درصدی فارغ التحصیلان دریایی و ناوبری و مکانیک موتورهای دریایی را داشته باشیم.

 

وی اظهارداشت: بیش از دو هزار هنرجوی در رشته های دریایی در ٧ استان کشور و سه رشته وجود دارند.

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: به منظور جبران کلاس های حضوری دانش آموزان در ایام کرونا و جبران یادگیری برای نارسایی های دانش آموزان، یک هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده تا در تابستان برنامه یادگیری دانش آموزان را داشته باشیم.

 

وی گفت: این طرح در دوره متوسطه در چهار عنوان پیش بینی شده است که حدود ٢٠ درصد دانش آموزان متوسطه با حداقل ٣۶ ساعت مشمول این طرح می شوند.

 

کاظمی از تخصیص سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز هنرستان های کشور در سال جاری خبر داد و افزود: همچنین ١۵٠ میلیارد تومان برای تغذیه دانش آموزان و ٨ میلیارد تومان ب از مدارس شبانه روزی اختصاص یافته است.

 

 

کد خبر 1193969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha