جوانان نخبه و متخصص ایلام در حوزه نفت و گاز به کار گرفته شود

فلاحی با بیان اینکه جوانان نخبه و متخصص ایلام در حوزه نفت و گاز به کار گرفته شود، گفت: استان ایلام استانی ثروتمند است و انتظار میرود که این ثروت در سر سفره مردم این استان مشاهده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز(۱۷ تیر) در  نشست با مدیرعامل شرکت ملی نفت  با مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب، اظهار کرد: در جلسه ای که خدمت وزیر محترم نفت در تهران بودیم، ایشان قول هایی به مردم ایلام دادند که بنده به عنوان نماینده مردم ایلام، بر این قول ها نظارت و پیگیری داشته باشیم.

 

« سارا فلاحی» افزود: وزیر محترم فرمودند که روزانه ۲۱۰ هزار بشکه نفت و ۶ میلیون متر مکعب گاز از استان ایلام استحصال می شود که این میزان باید به ۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد، ایشان قول دادند که ۴ میلیارد دلار در حوزه نفت و گاز استان سرمایه گذاری شود که انتظار داریم که این موضوعات در استان عملیاتی شود

 

وی با بیان اینکه وزیر محترم نفت در این دیدار بر توسعه میادین نفت و گاز تاکید کردند، افزود: توسعه میدان نفتی چنگوله یکی از مطالبات مهم  مردم استان است و تلاش باید شود که در این حوزه اتفاقات مثبتی برای مردم استان روی دهد.

 

فلاحی با اشاره به اینکه ستان ایلام استانی ثروتمند است و انتظار میرود که این ثروت در سر سفره مردم این استان مشاهده شود، گفت: اگر قانون در حوزه نفت و گاز در استان اجرا شود  بسیاری از مشکلات استان در حوزه اعتبارات مرتفع می شود.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار می رود که استان ایلام به عنوان یک منطقه استراتژیک مورد توجه قرار گیرد نه اینکه سهم کوچکی از حوزه مسئولیت های اجتماعی، به این استان داده شود و بخش از این محرومیت ها را بتواند بزداید.

 

وی با تاکید بر اینکه ما نیازمند صدقه و نذورات نیستیم ما می توانیم به کل کشور خدمات دهیم، گفت:  ما از دولت کار و کرامت انتظار داریم که در  ایلام  کار کند و کرامت مردم ایلام حفظ شود، کرامت مردم ایلام زمانی حفظ می شود که ثروتی که متعلق به این مردم است و مدیریت این ثروت در دست مردم این استان باشد و میادین مختلف نفتی استان مورد توجه قرار گیرد.

 

فلاحی با اشاره به اینکه از وزارت نفت در خصوص تاسیس شرکت بهره برداری نفت و گاز استان ایلام انتظار همراهی و همکاری می رود، افزود: حق مردمی که هشت سال جنگیدند  و از کشور دفاع کردند باید احقاق شود، فاز دوم پالایشگاه ما در استان نیاز به سرمایه گذاری دارد و اگر این کار راه نیفتد واحدهای تولیدی ما در استان در زنجیره تولید از کار خواهد افتاد.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، ابراز کرد: ما به عنوان نماینده مردم ایلام انتظار داریم در حوزه مسئولیت های  اجتماعی در حوزه وزارت نفت بر اساس همان نظامنامه مسئولیت های اجتماعی به استان ایلام توجه شود و در این صورت بسیاری از مسائل استان حل خواهد شد.

 

وی گفت: در حوزه نفت و گاز غرب انتظار داریم که نگاه ها عادلان باشد، امروز لابی های قدرت اجازه نمی دهند که مسئولیت ها در حوزه نفت و گاز غرب به فرزندان ایلام سپرده شود  و  انتظار می رود که در این زمینه به استان ایلام توجه ویژه ای شود.

 

فلاحی با بیان اینکه استان ایلام جوانان متعهد و متخصص دارد، خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم که از جوانان ناگرخبه و متخصص استان در حوزه نفت و گاز استفاده شود و مدیریت بخش های مختلف این حوزه به دست فرزندان متخصص استان سپرده شود.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر نگاه عادلان و مدبرانه به حوزه نفت و گاز استان ایلام صورت گیرد به طور قطع ما در آینده از این استان،  به عنوان استانی توانمند که خدمات بزرگ به کشور ارائه دهد بیشتر خواهیم شنید.

 

وی ابراز کرد: امیدوار هستیم که این جلسه برای استان ایلام آورده هایی داشته باشد و میادین و ذخایری که در استان وجود دارد به درستی  مدیریت شود، میدان باباگیر در استان ایلام توسعه یابد  و اگر این ذخیره استراتژیک مورد توجه قرار نگیرد، پالایشگاه گاز و پتروشیمی ما دچار مشکل خواهند شد.

 

فلاحی خاطرنشان کرد: رنجیره تولید در استان ایلام باید تقویت شود، در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز باید شفافیت سازی شود که ما هم بتوانیم با مردم شفاف صحبت کنیم  و امید است که نتیجه این سفر برای استان آورده داشته باشد و عملیاتی شود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1194003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha