آزمون ورودی دانشگاه رضوی با شرکت بیش از ۳ هزار نفر برگزار شد

پورعباس گفت: آزمون‌ اختصاصی کشور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در چند نقطه کشور و با شرکت بیش از ۳ هزار نفر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «عبدالرسول پورعباس» امروز جمعه (17 تیر) در حاشیه برگزاری آزمون دانشگاه علوم اسلامی رضوی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یکی از آزمون‌های اختصاصی کشور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار شد؛ گفت: این آزمون دارای مجوز رسمی سازمان سنجش بوده که در چند نقطه کشور برگزار شده و بیش از ۳ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند.

 

رئیس سازمان سنجش افزود: فاصله اجتماعی مناسب و کیفیت برگزاری این آزمون خوب بود و نمونه موفق یک آزمون سالم با رعایت تمامی نکات کارشناسی و بهداشتی بود.

 

وی اضافه کرد: آزمون برمبنای مجوز رشته ای است که گرفته می شود، برگزار می شود و مجوز نیز از شورای گسترش دریافت می شود و شورای گسترش بر مبنای امکانات و اساتیدی که اینجا سازماندهی می شوند مجوز می گیرند لذا رشته را باید اول در شورای برنامه ریزی مصوب کنند و بعد از آن در شورای گسترش مجوز بگیرند و بعد از دریافت مجوز در آزمون پذیرش وارد می شود و این مسیر در حال تکرار است و در حال حاضر در دستور کار شورای گسترش تعداد زیادی از پیشنهادات است که در صورت تایید علمیاتی خواهد شد.

 

پورعباس با بیان اینکه آزمون سراسری از آزمون‌های حساس کشوری بوده و تبلیغ فروش صندلی‌های با ارقام نجومی می‌شود و جهت ورود و دسترسی به سوالات نفوذ می‌شود، خاطرنشان کرد: سوالات تا صبح روز آزمون غیردسترس بوده، اما پس از آن با سرویس‌های قوی و مخابره‌ای مواجه می‌شویم. داوطلب سر جلسه امتحان می‌نشیند و ۱۲ گروه متخلف سازماندهی شده در جهت تخلف و تقلب کار می‌کردند و هر داوطلب رقم میلیاردی گرفتند.

 

وی گفت: برای آزمون سراسری امسال شناسایی ۲۶ هزار نفر نیروی سازماندهی شده، فرصت در دسترس بودن دفترچه‌ها از ۴.۵ به ۱.۵ ساعت و استفاده از دستگاه‌های ویژه کاملاً الکترونیک سیگنال یاب آشکارساز و سامانه مقایسه پاسخ‌نامه‌ها و شناسایی موارد متضاد را داشتیم.

 

رئیس سازمان سنجش بیان کرد: در خصوص پیگیری‌های پس از تخلفات آزمون سراسری امسال باید بگوییم که جمع کثیری با دستگاه‌های فوق مدرن دستگیر شده و در اختیار مراکز قانونی قرار گرفتند تا به این متخلفان برخورد قانونی صورت پذیرد.

 

کد خبر 1194043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha