حجاب مسئله مشترک بین ادیان است

آیت الله دژکام گفت: شیراز دارای اقلیت‌ های ادیان دیگر است که حجاب مسئله مشترک بین این ادیان است و اگر کسی شعار بی حجابی یا بدحجابی بدهد خارج از همه ادیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 17 تیر) در خطبه ‌های نماز جمعه شیراز گفت: تقوا تنها راه نجات ما در آخرت است و موجب شفاعت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) از ما می شود.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: مسئله عفاف و حجاب در بحث مراقبت اجتماعی حائز اهمیت ویژه است و در قرآن کریم به پیامبر (ص) فرموده شده که «ای پیامبر به همسرانت و دخترانت و زنان مومن بگو که چادر خود را پیش بکشند».

وی اضافه کرد: بانوان در ادیان الهی و تمدن های بشری همیشه پوشش داشتند و پوشش تنها در دین اسلام نیست و حتی بانوان ایرانی در آیین زرتشت پوشش خاصی داشتند.

امام جمعه شیراز ضمن گرامیداشت مرحوم آیت الله «حائری شیرازی»، امام جمعه اسبق شیراز بیان کرد: آیت الله حائری در خصوص پوشش بانوان به نقش برجسته‌ های تخت اشاره کرده است.

وی ادامه داد: چند روز قبل در صحبتی که با رئیس انجمن کلیمیان داشتم به موارد مشترکی میان مسلمانان و کلیمیان اشاره شد که حجاب از جمله آن بود و باید بگوییم که در آیین مسیحی نیز پوشش و حجاب وجود داشته است.

آیت الله دژکام اضافه کرد: شیراز دارای اقلیت‌ های ادیان دیگر است که حجاب مسئله مشترک بین این ادیان است و اگر کسی شعار بی حجابی یا بدحجابی بدهد خارج از همه ادیان است.

وی تصریح کرد: از نگاه علوم اجتماعی نیز بی حجابی یک هنجارشکنی است و هنجارشکنی آثار بدی در مسائل اجتماعی و ... خواهد داشت و در این میان باید مراقب سو استفاده برخی از جریان های سیاسی از یک مسئله فرهنگی نیز باشیم که از آب گل آلود ماهی نگیرند.

امام جمعه شیراز افزود: برخی به صورت غیراخلاقی یک مسئله فرهنگی را دستاویز یک کار سیاسی قرار می دهند و استفاده ابزاری از حجاب برای رقابت های سیاسی یک خیانت است که روز قیامت جواب آن را نمی ‌توانند بدهند.

وی تاکید کرد: امیدواریم در حوزه حجاب و عفاف شاهد تشکیل چهارچوب صحیحی برای اقدام فرهنگی باشیم که البته نیاز به یک طرح و یک کار ستادی و یک فرهنگ سازی مستمر دارد و مدیران و دستگاه‌ های مختلف به حسب مسئولیت خود باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

آیت الله دژکام ادامه داد: در جامعه نباید یک اولویت باعث شود تا اولویت هایی مانند توجه به حجاب و عفاف مغفول بمانند و خوشبختانه ما مردمی هستیم که از ارزش های خود در مقابل استکبار جهانی همواره دفاع کرده ایم.

وی در خطبه دوم نماز جمعه نیز ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان گفت: در این روز امیدواریم شاهد قربانی کردن و توزیع گوشت نذری میان افرادی که بضاعت لازم برای دسترسی به گوشت ندارند، باشیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به شهادت «مسلم ابن عقیل»، سفیر امام حسین (ع) نیز بیان کرد: در بازدید از سه شرکت و مرکز دانش بنیان استان در روزهای اخیر شاهد ظرفیت های خوبی در استان بودم که از استاندار فارس خواستار در نظر گرفتن این ظرفیت ها هستیم زیرا موجب افزایش اشتغال زایی می شوند.

وی ادامه داد: شهرک صنعتی شیراز ظرفیت های زیادی دارد و یک مرکز تولید خودرو اعلام کرده است که اگر خط تولید فعال کند، موجب اشتغال جوانان زیادی خواهد شد و  قطعات یدکی در شهرک صنعتی شیراز قابل تولید است.

آیت الله دژکام تاکید کرد: برای حل مسئله جوانان باید بر بحث عفاف و حجاب، اشتغال و ازدواج آسان تاکید کنیم و اقدام خیران برای تسهیل ازدواج جوانان و تهیه جهیزیه بسیار مناسب و اثربخش است.

 

کد خبر 1194057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha