رشد و تعالی انسان در گرو رعایت حجاب و عفت دینی است

حجت الاسلام نکونام با اشاره به سالروز قانون کشف حجاب رضاشاه و حمله مزدوران شاه به تجمع کنندگان در مسجد گوهرشاد، گفت: برای حفظ عفاف و حجاب خون های بسیاری ریخته شده است و رشد و تعالی انسان در گرو رعایت حجاب و عفت دینی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «محمدعلی نکونام» امروز(جمعه 17 تیر) در خطبه های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم و مسئولین در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه دفاع کنندگان از قدرت های استکباری با  آنان در جهنم محشور می شوند، گفت: فریب خوردگان باید بدانند که پیروی از تضعیف کنندگان انقلاب نتیجه ای جز جهنم ندارد لذا باید شعارهایشان در راستای تقویت دین خدا باشد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ارتکاب گناه موجب تیره شدن زندگی انسان می شود، افزود: گناه مؤمن را از طاعت پروردگار باز می دارد و عبادات او سودی برایش ندارد زیرا گناه قلب او را تیره کرده است لذا باید جامعه را از ارتکاب گناهان باز داریم.

 

خطیب جمعه شهرکرد به روز مالیات و ضرورت آن در جامعه دینی تأکید کرد و ادامه داد: دریافت مالیات کمک به آبادانی و توسعه کشور است و دریافت کنندگان مالیات نیز باید عدالت را در دریافت آن مدنظر قرار دهند.

 

حجت الاسلام نکونام با اشاره به نهم و دهم ماه ذی الحجه و روز عرفه و بعد از آن روز عید سعید قربان، اظهار کرد: دعای عرفه جهت دهنده انسان هایی است که از صاحب خلقت دور شده اند و معرفتشان نسبت به خداوند متعال کاهش یافته لذا باید این دعا را با مضامین عمیق آن مطالعه نمود و چنین روزی را غنیمت شمرد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری روز عید سعید قربان را فرصتی برای قربانی کردن نفس و تعلقات دنیایی خواند و تصریح کرد: در این روز دام ها را به طور نمادین قربانی می کنند تا تذکری برای قربانی کردن نفس غیرالهی باشد.

 

امام جمعه شهرکرد به روز ادبیات کودک و نوجوان در ۱۸ تیرماه اشاره و عنوان کرد: ادبیات از شاخصه های تربیتی مهم است که کودکان و نوجوانان ما به عنوان آینده سازان کشور باید با آداب و ادبیات کهن این سرزمین آشنا شده و خانواده ها نیز برای تربیت فرزندان اهمیت بیشتری قائل شوند.

 

حجت الاسلام نکونام با اشاره به سالروز قانون کشف حجاب رضاشاه و حمله مزدوران شاه به تجمع کنندگان در مسجد گوهرشاد، خاطرنشان کرد: برای حفظ عفاف و حجاب خون های بسیاری ریخته شده است و رشد و تعالی انسان در گرو رعایت حجاب و عفت دینی است.

 

کد خبر 1194085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha