بدحجابی یکی از ریشه‌های سستی و تزلزل خانواده است

حجت الاسلام غبیشاوی بدحجابی را یکی از ریشه‌های سستی و تزلزل خانواده برشمرد و گفت: دولت به موضوع بدحجابی وارد شده و آن را در دستور کار قرار داده و بنا دارد مبارزه با این موضوع را از ادارات دولتی و دانشگاه ها شروع کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی» ظهر امروز (جمعه ۱۷ تیر) در آئین عبادی سیاسی خطبه‌های این هفته نماز جمعه آبادان که در مصلای ثامن الائمه این شهر برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان اظهار کرد: پیام مقام معظم رهبری نیز در این خصوص امروز منتشر شد.

 

خطیب نماز جمعه آبادان با بیان اینکه روز عرفه در پیش است افزود: این روز مناسبت بسیار با اهمیتی است به ویژه بهره جستن از دعای عرفه، روزه گرفتن و زیارت ابا عبداللله حسین (ع) و مومنان نباید این روز طلایی را از دست بدهند.

 

وی با اشاره به مناسبت سالگرد قیام خونین مردم در مشهد مقدس علیه کشف حجاب در زمان رضاخان تصریح کرد: هفته حجاب و عفاف در پیش است و وقتی رضاخان ملعون دستور کشف حجاب را داد مردم معترض بودند و با خشونت تمام عیار در مسجد گوهرشاد و در جوار حرم رضوی صدها نفر از مومنان را به این جرم که گفتند مسلمان هستیم و نمی‌خواهیم ناموسمان بی حجاب باشد، آن روز خونین را به وجود آوردند.

 

حجت الاسلام غبیشاوی اضافه کرد: اکنون مردم مومن و مسلمان در خصوص موضوع حجاب مطالبه‌گر هستند، لذا نباید این مسئله تبدیل به بدحجابی شود چراکه از یک طرف قانون است و از طرفی دیگر در اماکن عمومی همانند خیابان‌ ها و بازارها فردی حق ندارد بدحجاب باشد.

 

وی بدحجابی را یکی از ریشه‌های سستی و تزلزل خانواده برشمرد و بیان کرد: دولت به موضوع بدحجابی وارد شده و آن را در دستور کار قرار داده و بنا دارد مبارزه با این موضوع را از ادارات دولتی و دانشگاه ها شروع کند.

 

امام جمعه آبادان در بخشی از سخنان خود به رفع مشکل دو حاکمیتی در منطقه آزاد اروندکنیز اشاره کرد و ادامه داد: نوید رفع مشکل دوحاکمیتی در منطقه آزاد اروند را داشتیم که بعد از سال‌ها این منطقه از بلاتکلیفی خارج می‌شود.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از سرمایه گذاران در انتظار استفاده از امتیازات منطقه آزاد اروند هستند ابراز کرد: در صورت محقق شدن سرمایه گذاری در این منطقه شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

 

حجت الاسلام غبیشاوی بر ضرورت اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران تاکید کرد و یاد آور شد: وضعیت اقتصادی و معافیت مالیاتی باید به گونه‌ای شود تا سرمایه‌گذاران بتوانند در منطقه آزاد اروند سرمایه‌گذاری کنند و حمایت و از امتیازات منطقه آزاد بهره‌مند شوند.

 

کد خبر 1194101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha