نقش موثر کتابخانه های عمومی در توسعه فرهنگی جامعه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل گفت: کتابخانه های عمومی نقش مهمی در توسعه فرهنگی جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، سعید ضابطی در نخستین نشست انجمن کتابخانه های عمومی آران وبیدگل گفت:  کتابخانه های عمومی نقش مهمی در توسعه فرهنگی جامعه دارند، چرا که عدم توجه به کتاب توسط آحاد مردم و کاهش کتابخوان در یک جامعه، فرهنگ و اساس جامعه را از بین می برد و آن را به سمت زوال و نابودی می کشاند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: متاسفانه هدف و نگاه انجمن کتابخانه های عمومی بدرستی تبیین نشده است و باید در این زمینه سوای از مباحث مالی، تدوین برنامه ها و سیاست های حوزه کتاب و کتابخوانی در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه نیز دیده شود.

 

ضابطی با اشاره به مشکلات موجود در کتابخانه های شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: اعضای انجمن کتابخانه های عمومی باید تمام تلاش خود را در جهت رفع موانع و مشکلات کتابخانه ها به کار گیرند تا با فراهم آمدن فضای آرام و مناسب، علاقه مندان به کتاب بتوانند بدون دغدغه و در محیطی مناسب مطالعه کنند.

 

دبیر انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آران و بیدگل در ادامه تدوین تقویم برگزاری جلسات انجمن، ابلاغ اعضا و مسائل مرتبط با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین تغییر رویکرد جلسات انجمن کتابخانه های شهرستان به منظور سیاستگذاری و ارائه طرح های مربوط به افزایش سرانه مطالعه کتاب و تشویق جوانان و نوجوانان به مطالعه کتاب را خواستار شد.

 

نخستین نشست انجمن کتابخانه های عمومی آران وبیدگل در سالجاری با حضور مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان اصفهان،  فرماندار شهرستان و رئیس انجمن ، اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در دفتر فرماندار شهرستان برگزارشد.

کد خبر 1194106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha