عملیات انتقال زائران اهل تشیع شروع شد

مسئول نقل ترددی و بین شهری ستاد مکه مکرمه بیان کرد: با پایان عملیات انتقال زائران اهل سنت کشورمان به منا، عملیات انتقال زائران اهل تشیع شروع شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «ابوالفضل نوفرستی» در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی حج بیان کرد: عملیات انتقال حدود 5 هزار زائر اهل سنت صبح پنجشنبه شروع شد و در ساعت 9:30 پایان یافت.

وی با اشاره به اینکه عملیات انتقال حدود 34 هزار و 327 زائر باقیمانده که امروز راهی سرزمین عرفات خواهند شد، از ساعت 17 به وقت محلی آغاز شد، گفت: راهنمایان محلی هم در اتوبوس‌های زائران برای انتقال به عرفات مستقر شده‌اند.

مسئول نقل ترددی و بین‌شهری ستاد مکه ادامه داد: اتوبوس‌ها برای انتقال زائران ابتدا به مناطق سه که دورترند، اعزام شدند و در ادامه به همین ترتیب مناطق 2 و 1 تخلیه خواهند شد.

نوفرستی با بیان اینکه در عملیات انتقال زائران به عرفات ابتدا بانوان زائر با اتوبوس‌های مکیف (سقف‌دار) منتقل می‌شوند،‌ افزود: در ادامه کار انتقال زائران، همزمان با فرارسیدن مغرب شرعی عملیات انتقال آقایان آغاز می‌شود که مشکلی به لحاظ شرعی به وجود نیاید. البته 4  دستگاه اتوبوس مکشوف(بدون سقف) هم همزمان برای انتقال وارد خط شده‌اند که  در هتل‌های بزرگ از آن برای انتقال استفاده می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: انتقال زائران ایرانی به عرفات با استفاده از 243 دستگاه اتوبوس در سه مرحله تا ساعت یک بامداد روز جمعه ادامه خواهد یافت و فردا آنان در سرزمین عرفات  دعای عرفه را زمزمه خواهند کرد.

کد خبر 1194121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha