نواي مناجات زائران ایرانی در روز عرفه درصحرای عرفات طنین انداز شد و نوای عارفانه دعاي امام حسین (ع) را حاجیان مستقر در این سرزمین با گوش جان شنيدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مراسم دعای عرفه بعثه مقام معظم رهبري در حالی ساعت 14:45 دقیقه به وقت محلی( ساعت 16:15 دقيقه به وقت تهران) در خیمه بعثه در صحرای عرفات آغاز شد که یک ساعت پیش از آن، جاي خالي دراین فضای چندهزار نفری نبود.

 


در استقبال از دعای عرفه، حجاج ایرانی از كاروان هاي مختلف خود را به خیمه بعثه مقام معظم رهبري رسانده بودند.


علي رغم دمای نزدیک به 40 درجه صحرای عرفات، با تدبير دست اندركاران برگزاري مراسم و تعبيه كولرهاي متعدد و بزرگ در اطراف خيمه، دماي فضاي داخل چادر براي زائران قابل قبول بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، دكتر سيد صادق حسيني رئيس سازمان حج و زيارت  و دیگر مسئولان بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت در مراسم دعای عرفه حضور داشتند.

 


اين مراسم با تلاوت آياتي از سوره بقره درباره حج و سرزمين عرفات و مشعرتوسط امير حسين رحمتي قاري بين المللي و همچنين قرائت زيارت آل ياسين با نواي حاج حميد رمضانپور مداح اهل بيت آغاز شد. 


در ادامه حاج مهدی سماواتی و حاج ميثم مطيعي فرازهاي دعای روحبخش عرفه را با نواي دلنشين همراه با زائران زمزمه كردند و حاج علی فراهانی نيز به مداحي و نوحه سرايي پرداخت. در فرازهاي متعددي از دعا مادحين به ذكر و ياد امام زمان (عج) و حضور حضرت در اين فضا پرداختند و زائران براي فرج حضرت ولي عصر دست به دعا برداشتند.  

 

 

اين مراسم آن چنان با حس و حال معنوي همراه بود كه بارها صداي مناجات و ناله هاي زائران فضاي خيمه را پركرد.  


با توجه به محدودیت فضا، امکان حضور همه حجاج ایرانی در این مراسم فراهم نشد و به همین دلیل، آيين هاي مشابه دیگری نیز زائران كشورمان درچادرهای خود برگزاركنند.

 


مراسم بعثه مقام معظم رهبري با دعاهاي نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و آمين شركت كنندگان در ساعت 30: 17 دقيقه به وقت محلي پايان يافت.


گفتني است زائران پس از اين مراسم و اقامه نماز مغرب و عشا از صحراي عرفات عازم مشعرالحرام مي شوند تا  در ادامه مناسك حج در آن سرزمين بيتوته كنند.

 

کد خبر 1194138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha