بازماندگی از تحصیل بین دختران در کردستان نیازمند توجه است

خزعلی گفت: بازماندگی از تحصیل بین دختران در کردستان نیازمند توجه است و باید شرایط تحصیل برای این دختران فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان؛ انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور  زنان و خانواده در جلسه شورای اداری که عصر جمعه ۱۷ تیرماه در سنندج برگزار شد، با گرامیداشت دهه ذی‌الحجه اظهار کرد: نمره فقر در زنان سرپرست خانوار ۵۰ است که در مقایسه با متوسط کشوری که ۳۹ بوده بسیار بالا است.

 

وی مشکل بازماندگی از تحصیل بین دختران در کردستان را بالا خواند و افزود: اینها بدلیل نبودن شرایطی است که بدلیل نداشتن معلمان زن نمی توانند تحصیل کنند که نیاز به فراهم کردن مسائل آموزشی برای آموزش دختران کردستان است.

 

خزعلی مسئله ازدواج و طلاق در کردستان را بالاتر از متوسط کشوری خواند و بیان کرد: طلاق نوعی نگرانی را بدنبال دارد و ناباروری مشکلی از مشکلات استان است که نیاز به توجه داشته و تقاضای فلوشیپ و دوره های تخصصی در استان وجود دارد.

 

معاون رئیس جمهور در امور  زنان و خانواده بیمه ناباروری را از مشکلات استان دانست و خاطرنشان کرد: در استان ۶۰ درصد این بیمه پرداخت می‌شود و مراکز خصوصی استقبالی از این مورد در استان نمی کنند.

 

خزعلی مشارکت اقتصادی زنان را یک و نیم واحد بیشتر از کشوری خواند و گفت: کولبری زنان در استان را شاهدیم که به حمدلله با همکاری بنیاد برکت و بنیاد علوی در حد کاهش است.

 

وی تصریح کرد: مسئله ضامن و مسئله ضمانت برای زنان سرپرست خانوار حل و تصویب شد و در روستای نوره ضمانت جمعی بین روستاییان است که امیدواریم گسترش پیدا کند.

 

معاون رئیس جمهور در امور  زنان و خانواده تولیدات شرکتهای دانش بنیان را قابل رقابت با مشابه خارجی خواند و اضافه کرد: به دلیل وسعت آن باید جلوی برخی تولیدات را گرفته است.

 

 

کد خبر 1194145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha