اشعار استاد شهریار تجلی غیرت و هنرمندی مردم آذربایجان است

نوری گفت: اشعار استاد شهریار تجلی غیرت، هنرمندی و اندیشمندی مردم آذربایجان است که باید قدر دانسته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، «غلامرضا نوری» در جشنواره فرهنگی هنری حیدربابای شهریار که در روستای خشکناب از توابع شهرستان بستان آباد(زادگاه استاد شهریار) برگزار شد، اظهار داشت: این شهرستان در طول تاریخ مهد پرورش علما، فضلا، اندیشمندان و هنرمندان بسیاری بوده است.
نماینده مردم بستان آباد در مجلس با بیان اینکه تاریخ منطقه در مقابله با متجاوزان خارجی نیز درخشان است، خاطرنشان کرد: اشعار استاد شهریار تجلی غیرت، هنرمندی و اندیشمندی مردم آذربایجان است که باید قدر دانسته شود.  
نوری با تاکید بر اینکه اشعار استاد شهریار الهام بخش بسیاری از اندیشمندان و پژوهشگران عرصه های مختلف هنری بوده است، گفت: امروز همه وظیفه داریم راه روشن و روشنگر استاد را ادامه دهیم.
نماینده مردم بستان آباد در مجلس با بیان اینکه زبان هنر بهترین ابزار برای ترویج ارزش ها و باورهای اصیل ایرانی و اسلامی است، افزود: امروز نیز شهریاران بسیاری در ایران و آذربایجان وجود دارند که بایستی قدرشناس ایشان باشیم، اگر قدردان داشته های هنری و فرهنگی خود باشیم، قطعا آیندگان به نیکی از ما یاد خواهند کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود همراهی و همدلی مردم و مسوولان را لازمه تعالی فرهنگ و توسعه منطقه دانست و گفت: برگزاری چنین جشنواره های منشأ خیر و برکات بسیاری برای شهرستان بستان آباد است و جا دارد از تمامی دست اندرکاران این رویداد ارزشمند تشکر کنیم.
همچنین قمصری، دبیر جشنواره طی سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های دبیرخانه پرداخت و اظهار داشت: بیش از ۸۰۰ اثر در کمتر از یک ماه به دبیرخانه رسید که نشان از استقبال بی نظیر هنرمندان و ادبای استان دارد.  
وی با تاکید بر راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی هنری حیدربابای شهریار گفت: در صورت تحقق این امر مهم قطعا هزاران اثر از سوی هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه واصل خواهد شد.
همچنین ابوالفضل پاشایی، فرماندار بستان آباد در سخنانی با اشاره به همت و همگرایی تمامی نهادهای مسیپل در برگزاری جشنواره اظهار داشت: تداوم این وحدت و همدلی منجر به توسعه فرهنگی شهرستان خواهد شد.

کد خبر 1194172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha