آماده برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز هستیم

ماهوتی با بیان این‌که ۷ تا ۱۱ مهر امسال در تقویم اجرایی؛ برای نمایشگاه کتاب تبریز اختصاص یافته است، گفت: آماده برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز هستیم به شرطی که وزارت ارشاد نیز پای کار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «حبیب ماهوتی» عصر امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه به گزارش عملکرد این نمایشگاه پرداخت و گفت: شرکت نمایشگاه بین‌المللی در سال ۱۳۶۸ ثبت شده و تاکنون فعالیت دارد و طبق آخرین ارزیابی ها مقام اول نمایشگاه های بین المللی ایران را در بین 32 نمایشگاه را کسب کرده است. 

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز خاطرنشان کرد: هر سال بیش از 60 نمایشگاه برگزار می‌شود، بجز دو سال کرونایی هیچ کدام از نمایشگاه های ما تعطیل نشده است، متاسفانه در دو سال اخیر مجبور به تعطیلی بودیم. 

وی با بیان این‌که در سال جاری 64 نمایشگاه برگزار خواهد شد، گفت: در نظر داریم امسال تغییراتی در جهت زیباسازی بصری سالن ها و تجهیز به امکانات به‌روز داشته باشیم تا بتوایم خدمات بهتری به جامعه هدف ارایه کنیم.

ماهوتی با بیان این‌که نمایشگاه بین المللی تبریز از هیچ‌گونه بودجه و سرانه دولتی بهره مند نیست و کاملا به صورت خصوصی اداره می شود، افزود: اداره کردن چنین جایی به راحتی اتفاق نمی‌افتد، هیچ گونه هزینه اضافی بر گردن دولت نیست، اینجا بدون نفع شخصی اداره می شود. 

وی در ادامه با بیان این‌که ۷ تا ۱۱ مهر امسال در تقویم اجرایی؛ برای نمایشگاه کتاب تبریز اختصاص یافته است، گفت: آماده برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز هستیم به شرطی که وزارت ارشاد نیز پای کار باشد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز تصریح کرد: همیشه تاکید داشته ایم که ایران تنها تهران نیست، میلیاردها تومان بودجه ای که برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هزینه می شود، اگر یک دهم آن را به استان ها اختصاص دهند، نمایشگاهی به مراتب بهتر برگزار خواهد شد.

ماهوتی با بیان این‌که فرهنگ‌ کتاب‌خوانی در تبریز و منطقه آذربایجان بالاست، گفت: میزان بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز نسبت به جمعیت این شهر در مقایسه با تعداد بازدیدکننده از نمایشگاه کتاب تهران؛ ۷۰ درصد بیشتر است.

 

 

کد خبر 1192833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha