حج نوعی تولید قدرت است/حج ابراهیمی می‌تواند به جبهه مقاومت کمک کند

خرمشاد درباره تأثیر مراسم حج ابراهیمی بر افزایش قدرت بازدارندگی مقاومت اسلامی گفت: حج نوعی تولید قدرت است؛ زمانی که انسانها با حضور در مراسم حج احساس پشت گرمی نسبت به یکدیگر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمدباقر خرمشاد، کارشناس مسائل سیاسی شب گذشته (جمعه ۱۷ تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره تأثیر کنگره بزرگ حج بر تقویت وحدت مسلمانان با بیان اینکه اسلام تنها دینی است که چنین آیین وحدت بخشی را با میلیون‌ها نفر دور هم جمع می‌کند، گفت: افرادی که به حج مشرف شدند مشاهده می کنند  که در یک زمان و مکان محدود،با اجتماع  مسلمانانی از تمام کشور‌های جهان و با ملیت‌های مختلف دور هم احساس همدلی بین آن‌ها بیشتر می‌شود.

 

وی با بیان اینکه اسلام تنها دینی است که چنین آیین وحدت بخشی را با میلیون‌ها نفر دور هم جمع می‌کند، گفت: متأسفانه گرفتار تفرقه و چند دستگی‌های زیادی شده است . در حقیقت یکی از ایستگاه‌های نجات جهان اسلام از تفرقه؛ برگزاری مراسم بزرگ حج است. حج؛ همدلی دینی، معنوی و آیینی است و در صورتی که از ظرفیت حج استفاده شود بخش قابل توجهی از تفرقه‌ها قابلیت ترمیم خواهند داشت همچنین همسو کردن هر چه بیشتر مسلمانان را در پی دارد.

 

کارشناس مسائل سیاسی درباره تأثیر مراسم حج ابراهیمی بر افزایش قدرت بازدارندگی مقاومت اسلامی گفت: حج نوعی تولید قدرت است؛ زمانی که انسانها  با حضور در مراسم حج  احساس پشت گرمی نسبت به یکدیگر می‌کنند. همچنین در سال‌های اخیر در میان کشور‌های اسلامی، جبهه مقاومتی شکل گرفته است که این جبهه مقاومت یکی از روح‌های حج است و برای جهان اسلام قدرت و بازدارندگی ایجاد کرده است. چنانچه این دوبه هم گره بخورند یعنی قدرتی که در حج است پشتوانه جبهه مقاومت شود، این روز یکی از روز‌های قدرتمند جهان اسلام خواهد شد. در حال حاضر حج ابراهیمی می‌تواند به جبهه مقاومت کمک کند و جبهه مقاومت هم با ایجاد قدرت بازدارندگی  کمک کننده حج ابراهیمی باشد.

کد خبر 1194184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha