قرائت دعای عرفه در سه منطقه شیروان

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: امروز همزمان با سراسر نقاط ایران، دعای عرفه در سه نقطه شهرستان طنین انداز می شود.

«حجت الاسلام کاظم حریف» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: عصر امروز شنبه دعای عرفه در سه نقطه شهرستان، مصلی امام خامنه ای، امامزاده حمزه رضا(ع) شهر زیارت و مسجد صاحب الزمان از ساعت ۱۷ با حضور باشکوه و گسترده مردم پس از دو سال از شیوع کرونا برگزار می شود که همراه با نوحه خوانی و سخنرانی کوتاه است.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان خاطرنشان کرد: همچنین فردا نماز عید سعید قربان در دو نقطه شهرستان مصلی امام خامنه ای و امامزاده حمزه رضا شهر زیارت ساعت 7 صبح برگزار خواهد شد که طی این دو سال اینگونه مراسمات با رعایت پروتکل های بهداشتی و استقبال خیل عظیم شرکت کنندگان برگزار شد.

 

حجت الاسلام حریف، روز عرفه را روز مناجات و زمزمه نیایش مردم به درگاه خداوند متعالی عنوان و اضافه کرد: خواندن این دعا نزد ایرانیان و کشورهای اسلامی از قدیم بزرگ و مهم بوده زیرا که ثواب بسیاری در آن شمرده شده و طوریکه شبکه های تلویزیونی اقدام به پخش زنده از جای جای و نقاط ایران و کشورهای اسلامی هنگام پخش دعا و نوحه سرایی می کنند و کسانی که قادر نیستند حضوری در جایگاه بیایند از طریق شبکه های تلویزیون دعای زیبا را طنین انداز می کنند.

 

وی همچنین ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان تصریح کرد: عید قربان که حاجیان در مکه اقدام به ذبح گوسفند می کنند نمادی از ذبح نفس خود است تا به راه راست هدایت شوند.

 

 

 

 

کد خبر 1194232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha