رشادت‌های رزمندگان را با تئاتر برای جوانان به تصویر بکشیم

ثقتی بهره گیری از هنر برای آشتی دادن نسل‌ها را کاری هوشمندانه عنوان کرد و اذعان داشت: باید هنر به ویژه تئاتر را برای روایتگری برگزینیم و رشادت‌ها و ایثارگری های رزمندگان را در قاب تئاتر برای جوانان به تصویر بکشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « رضا ثقتی» امروز( شنبه، ۱۸ تیر) در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: حضور گیلانی‌ها در این شورا بسیار ارزشمند و باعث افتخار است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر گیلان در حوزه تئاتر، این استان را آغازگر این جشنواره اعلام کرد و افزود: مردم در گیلان با تئاتر زندگی کرده و نفس می‌کشند.


وی با اشاره به استقبال گروه‌های تئاتر کشوری جهت اجرا در گیلان گفت: بسیاری از این گروه‌های نمایشی به جهت حس خوب مخاطبان گیلانی و اقبال عمومی آنان مشتاق اجرا در گیلان بوده و هستند و استقبال گیلانی‌ها از تئاتر فصل شیدایی نمونه بارزی از این علاقه‌مندی است.


ثقتی در ادامه با اشاره به ایجاد شکاف بین نسلی و آشنایی کمتر نسل حاضر با ارزش‌های اسلامی و انقلابی به مانند نسل پیشین اظهارکرد: باید از ابزار هنر به ویژه هنر روایتگری برای رفع این شکاف و انس بیشتر نسل حاضر با آرمان‌های اسلامی بهره گیریم.

 

وی بهره گیری از هنر برای آشتی دادن نسل‌ها را کاری هوشمندانه عنوان کرد و اذعان داشت: باید هنر به ویژه تئاتر را برای روایتگری برگزینیم و رشادت‌ها و ایثارگری های رزمندگان را در قاب تئاتر برای جوانان به تصویر بکشیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تاکید کرد: اگر تئاتر و نمایشی به روایتگری نپردازد، ارزش ها و رشادت‌ها در همان منطقه می‌ماند و ترویج پیدا نمی‌کند.

 

وی در ادامه سیاست تمرکز زدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مورد اشاره قرار داد و متذکر شد: در قالب این سیاست، باید محلات کم برخوردار نیز بهره‌مند از فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری باشند.

 

وی از برگزاری هفته فرهنگ و هنر در ۱۷ شهر گیلان خبرداد و اعلام کرد: آماده برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت در گیلان هستیم.

کد خبر 1194240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha