۸۰ هنرمند تئاتر به همایش اربعین اعزام می شوند/ میزبانی گیلان از بخش رادیو تئاتر جشنواره بین المللی مقاومت

فخرموسوی از آغاز بخش بین الملل جشنواره تئاتر مقاومت همزمان با پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی خبرداد و گفت: ۸۰ هنرمند به کشور عراق اعزام می شوند تا طی ۱۰ روز حضور در پیاده روی، به اجرای نمایش‌های ابن جشنواره بپردازند.

به گارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « سیدوحید فخر موسوی» امروز( شنبه، ۱۸ تیر) در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تفاوت امسال این جشنواره به نسبت دوره‌های پیشین با افزوده شدن بخش تئاتر ملل با تمرکز بر کشورهای اسلامی گفت: به دلیل شیوع کرونا ویروس شاهد وقفه چند ساله در برگزاری این جشنواره بودیم که هفدهمین دوره آن در تهران برگزار شد.

 

دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت با بیان این‌که جشنواره مقاومت در یک برهه زمانی خاص برگزار می‌شود افزود:  با توجه با سیاست تمرکز زدایی دولت، شاهد برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری ملی و بین‌المللی در استان‌ها خواهیم بود.

 

وی با اشاره به میزبانی گیلان به‌عنوان یکی از استان‌های میزبان جشنواره بین‌المللی مقاومت تصریح کرد: امسال گستره برگزاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و محیطی، نمایشنامه‌نویسی، رادیو تئاتر، تله‌تئاتر و تئاتر ملل، چهار ماه به طول می‌انجامد که در کل استان پراکنده است.

 

فخر موسوی از آغاز بخش بین الملل جشنواره تئاتر مقاومت همزمان با پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی خبر داد و اظهارکرد: سه موکب در  اختیار بنیاد فرهنگی روایت فتح قرار گرفته است تا انجمن تئاتر دفاع مقدس با نام "زخم عتیق " در این سه مسیر جشنواره را برگزار کنند.

 

وی ادامه داد: ۸۰ هنرمند به کشور عراق اعزام می شوند تا طی ۱۰ روز حضور در پیاده روی، به اجرای نمایش در قالب تعزیه، پرده خوانی، نقادی و منقبت خوانی پردازند.

 

فخر موسوی حضور زائران سایر کشورها در پیاده روی اربعین را از دلایل آغاز جشنواره در کشور عراق و اشاعه فرهنگ مقاومت دانست و بیان کرد: تئاترهای بخش بین‌الملل به زبان فارسی نبوده و با زبان‌های عربی، اردو، کردی و ترکی اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه اختتامیه بخش استانی جشنواره مقاومت به مدت هفت روز از ۲۶ آبان در مشهد برگزار می‌شود اظهارکرد: استان‌ها میزبان پنج بخش این جشنواره، باتوجه به صبغه نمایشی و تاثیرگذاریشان در دفاع مقدس و مقاومت هستند.

 

فخر موسوی با اشاره به میزبانی گیلان از بخش رادیو تئاتر گفت: این بخش با حضور ۱۲ گروه از کل کشور در گلزار شهدای رشت برگزار می‌شود که یک سوم این تولیدات مربوط به استان گیلان است.

 

وی با بیان اینکه بخش خیابانی در سه استان اصفهان، کرمانشاه و، یزد با ۲۵ اجرا برگزار می‌شود اذعان کرد:  این تولیدات ویژه بنیاد فرهنگی روایت فتح است و در طول سال در کل کشور اجرا تا تمام استان‌ها از این نمایش‌ها بهره‌مند شوند.








کد خبر 1194294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha