قرائت دعای پرفیض عرفه در مساجد زنجان

مراسم قرائت دعای پرفیض عرفه عصر امروز شنبه ۱۸ تیرماه در مساجد، تکایا و بقاع متبرکه استان زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نیایش عرفه، مدرسه عرفان و زمزم معرفت است. امام در صحرای عرفات و عصر روز عرفه، در زمان و مکانی شریف این دعا را ایراد کردند. عرفان اسلامی که سیر و سلوک در مسیر رسیدن به قرب الهی است، در سرتاسر این دعای شریف، موج می زند و به خوبی حس می شود؛ به عنوان نمونه می توان رسیدن به فنای فی الله را تنها از این فراز دعای حضرت که می فرماید: « أَ یَکُونُ لِغَیْرِکَ مِنَ الظُّهُورِ مَا لَیْسَ لَک » ، به روشنی دریافت.

 

امام صادق (ع) می فرماید: فلسفه اینکه در روز عرفه و در عرفات، بین نماز ظهر و عصر جمع می شود و سریع و با عجله نماز برگزار می گردد، آن است که با فراغ بال به دعا و نیایش پرداخته شود؛ زیرا آن روز، روز دعا و درخواست از درگاه خداوند سبحان است.

 

امام باقر (ع) نیز در مورد استجابت دعا در عرفات می فرماید: هیچ نیکوکار و بدکاری نیست که در عرفات توقّف کند؛ مگر اینکه خدا دعایش را مستجاب کند. دعای نیکوکار برای آخرتش مستجاب شود و دعای بدکار برای دنیایش 

 

به همین منظور دعای پرفیض عرفه در روز عرفه شنبه ۱۸ تیر ماه، با سخنرانی حجت‌الاسلام عشقی و با نوای حاج غلامرضا هاشمی از ساعت 17 و 30 دقیقه در مسجد النبی(ص) زنجان برپا می شود.

 

همچنین در حسینیه اعظم زنجان نیز مراسم دعای عرفه همنوا با مناجات امام حسین(ع) در صحرای عرفات با نوای حاج سید محمود حسینی و حاج علیرضا بیگدلی ساعت 18 برگزار خواهد شد.

 

در مسجد امام حسین(ع) کوی فرهنگ و سعدی شمالی زنجان نیز مراسم قرائت دعای عرفه با حضور عموم مردم عصر امروز در مسجد برپا خواهد شد.

کد خبر 1194247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha