توزیع عادلانه خدمات آموزشی به ویژه در مناطق محروم استان زنجان لازم است

رفیعی با اشاره به لزوم توزیع عادلانه خدمات آموزشی به ویژه در مناطق محروم استان،گفت: خدمات آموزش و پرورش در سطح استان به ویژه در مناطق محروم باید عادلانه توزیع شود تا همه حتی ساکنان روستاها بتوانند از این خدمات بهره ببرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان در اولین جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان ضمن تبریک اعیاد سعید قربان، غدیر خم و آغاز دهه امامت و ولایت را تبریک بیان داشت: ضرورت دارد انسداد مبادی بی سوادی از طریق حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل صورت گیرد تا دانش آموزانی که به دلایل مختلف از جمله شیوع بیماری کرونا از ادامه تحصیل بازمانده‌اند به محیط آموزشی بازگردند.

 

ابوالفضل رفیعی اظهار داشت: با رفع آسیب های ناشی از کرونا با یک زمان بندی و فازبندی مشخص، شرایط بازگشت به تحصیل این دانش آموزان فراهم گردد تا جامعه هدف سواد آموزی افزایش نیابد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: ضرورت دارد همه ارگان‌ها در راستای رسیدن به آرمان‌ها و تحقق سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب، برای فراهم نمودن فضای آموزشی مطلوب مدد رسانند تا نرخ سواد استان افزایش یابد و افراد بی سواد بازمانده از آموزش رسمی، از فرصت دوم آموزشی سوادآموزی بهره گیرند.

 

رفیعی با اشاره به لزوم توزیع عادلانه خدمات آموزشی به ویژه در مناطق محروم استان، تصریح کرد: خدمات و برنامه‌های آموزش و پرورش در سطح استان به ویژه در مناطق محروم باید عادلانه توزیع شود تا همه حتی ساکنان روستاها بتوانند از این خدمات بهره ببرند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز ضمن تبریک آغاز دهه امامت و ولایت، با  ارائه وضعیت سواد استان و شهرستان ها بیان داشت: جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان به منظور جلب مشارکت دستگاه های اجرایی و نهادهای استانی برگزار می گردد.

 

علی اسماعیلی گفت:  نرخ سواد استان و دغدغه مندی آموزش دهندگان در مراجعات مکرر نشان می دهد که در لایه های سخت شناسایی افراد بی سواد و کم سواد می باشیم و برخی از افراد بی سواد باقیمانده تمایلی برای شرکت در کلاس های سواد آموزی ندارند و نیازمند اهرم های انگیزشی و تشویقی می باشند.

 

این مسئول ابراز داشت: برای جذب و پوشش افراد بی سواد و کم سواد کلیه دستگاه ها و نهادهای استانی مشارکت نمایند تا شاهد پوشش صد در صدی حجم ابلاغ شده دوره های سواد آموزی به استان باشیم.

 

وی گفت: در سال گذشته با صعود 8 پله‌ای استان زنجان در فرایند جذب و ثبت‌نام سوادآموزان، 90.11 درصد از حجم ابلاغی سازمان نهضت سوادآموزی تحت پوشش رفت  و جایگاه مطلوبی را در جذب و ثبت نام سواد آموزان نسبت به میانگین کشوری 70درصدی اعلام شده توسط سازمان داشتیم.

 

اسماعیلی تصریح کرد: توسعه سواد متوازن در شهرستان های استان با تلاش همکاران سواد آموزی صورت گیرد و انتظار می رود دستگاه های استانی در زمینه شناسایی و جذب افراد بی سواد از قبیل کمیته امداد، بهزیستی مشارکت و همکاری داشته باشد و دفتر امور بانوان استان استانداری در راستای ارتقای سواد زنان استان یاریگر حوزه سواد آموزی در استان باشد و اهرم های انگیزشی برای جذب سوادآموزان ارائه گردد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: در حالی که در مقطع زمانی شروع ثبت نام سوادآموزان در سال جاری هستیم  تثبیت جبران و تعمیق یادگیری برای 15 هزار نفر از دانش آموزان هدف در حال پیگیری است.تا با رفع موانع و کاستی های دوران کرونا انسدا مبادی بی سوادی صورت گیرد.

کد خبر 1194262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha