آیین دعای عرفه در ۲۰ بقعه متبرکه استان البرز برپا می شود/ برپایی جشن های شاد آسمانی

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به اینکه بعضی گناهان تنها در روز عرفه بخشیده می شوند گفت: آیین دعای عرفه در ۲۰ بقعه متبرکه استان البرز برپا می شود.

« حجت الاسلام علی دشتکی» در جریان برپایی ایام عید قربان و عید غدیر به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: بعضی گناهان تنها در روز عرفه بخشیده می شوند که با توجه به اهمیت این مهم آیین دعای عرفه در ۲۰ بقعه متبرکه استان البرز برپا می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز افزود: آغاز دهه امامت و ولایت از عید قربان و عید غدیرخم است که اداره کل اوقاف و امورخیریه استان البرز به این مناسبت ویژه برنامه های معرفتی در نظر دارد. 

 

به گفته وی، عرفه یکی از شاخص ترین نماد ارتباطی با خداوند و بیان کننده بندگی و سرسپردگی در برابر خداوند رب العالمین است، براین اساس مومنان با نصب العین قرار دادن این مهم برای طی کردن مسیر آخرت را برای این مهم ذخیره می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه برخی گناهان تنها در روز عرفه بخشیده می شود بیان کرد: به فرموده امیرالمومنین(ع) برخی گناهان تنها در روز عرفه بخشیده می شود و شب و روز آن در اسلام اهمیت ویژه ای دارد؛ از دیگر رو نامگذاری صحرای عرفات و شناخت آدم از حوا و شناخت حاجیان از یکدیگر در این صحرا اتفاق افتاده است. 

 

وی اظهار کرد: اهمیت دعای عرفه توسط حضرت سیدالشهداء اهمیت روز قربان را دوچندان کرده است، برنامه ریزی شده که در ۲۰ بقعه متبرکه سطح استان ویژه برنامه عید به صورت حضوری برپا شود. 

 

برپایی نماز عید قربان در ۵ آستان مقدس امامزادگان 

 

وی با اشاره به برپایی آیین غباررویی آستان مقدس امامزادگان به مناسبت عید غدیر خم اظهار کرد: با توجه به فضیلت اطعام روز غدیر و صدقه در این روز، این مهم با محوریت آستان مقدس امامزادگان استان البرز برگزار می گردد.

 

دشتکی ادامه داد: جشن های شاد آسمانی ویژه دهه امامت و ولایت برپا می شود و گروهی در سطح امامزادگان با هدف تبیین معارف الهی و اهمیت روز غدیر برپا می گردد. 

 

مدیر اوقاف و امورخیریه استان البرز خاطرنشان کرد: برپایی خیمه معرفت در سطح آستان مقدس امامزادگان با همت مراکز افق برگزار می شود همچنین با توجه به هفته عفاف و حجاب، برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف را در قالب ۲۴ پوستر نمایشگاهی از موضوع های امامت و ولایت را به نمایش می گذاریم.

 

وقف با موضوع غدیر/ برپایی طرح حافظان غدیر

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اعلام خبر برپایی طرح حافظان غدیر بیان کرد: به مناسبت دهه امامت و ولایت طرح حافظان غدیر با عنوان حفظ و قرائت خطبه غدیر به صورت ملی برپا می شود. 

 

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به اهمیت اکرام ایتام و توزیع غذا به مناسبت روز غدیر خم خاطرنشان کرد: یکی از محورهای تبیینی موضوع وقف با موضوع غدیر است که در این رابطه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز برنامه هایی را در نظر دارد. 

 

 

 

 

کد خبر 1194268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha