یازده شعر رضوی برای کودکان در«این لحظه ها را دوست دارم»

زرنشان با بیان اینکه کتاب «لحظه ها را دوست دارم» مشتمل بر یازده شعر رضوی است، گفت: کودکان در این کتاب با امام رضا(ع) و آداب زیارت آشنا می شوند.

«مریم زرنشان» از انتشار کتاب جدید خود با عنوان «لحظه ها را دوست دارم» به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان خبر داد و گفت: کتاب «لحظه ها را دوست دارم» در قالب شعر برای گروه سنی کودکان است. این کتاب مشتمل بر یازده شعر رضوی است که از سوی انتشارات به نشر(آستان قدس رضوی) منتشر شده است. مهدیه قاسمی تصویرگری و محمد صابر شیخ رضائی به ترتیب تصویرگری و طراحی گرافیک این کتاب را بر عهده داشتند.

 

این نویسنده و شاعر خردسال، کودک و نوجوان با بیان اینکه کودکان در «لحظه ها را دوست دارم» با امام رضا(ع) و آداب زیارت آشنا می شوند، عنوان کرد: در اشعار این کتاب ارتباط صمیمی کودکان با امام هشتم (ع) تبیین شده است. قاب عکس، لطفا کمک کن دعای پروانه،، مهمان‌نواز، چشم آینه، نام شما، دلم مثل کبوتر، سجاده من و اتاق کوچک از جمله عناوین اشعار این کتاب است.

 

وی که کتابهایی همچون هیولای مهربان،نوبت غنچه، کبوتر می شوم،شهر اطلسی ها، دسته گل های قشنگ، سرسره مخملی و چقدر تو مهربونی را به رشته تحریر در آورده است، اظهار داشت: حدود یک سال سرودن اشعار کتاب «لحظه ها را دوست دارم»به طول انجامید. حدود دو سال نیز چاپ این کتاب طول کشید.

زرنشان در مورد کتابهایی که در دست چاپ دارد، خاطر نشان کرد: کتاب های زیادی از جمله ابر پشمکی، مجموعه چیستان، روباه گیاه خوار ،فرشته های برف و یک تکه نون داره میاد را در نوبت چاپ دارم. متاسفانه کتابهای بسیاری از بنده و همکارانم سالها در صف چاپ می ماند و این اجحاف در حق نویسنده و شاعر است. اگر فقط مساله گرانی کاغذ است ، کتابهای کمک آموزشی نیز باید در صف چاپ باشند اما می بینیم که این کتابها و همچنین آثار ترجمه به سرعت چاپ می شوند.

 

در شعر«چشم آینه» از کتاب «این لحظه را دوست دارم» می خوانیم:

در صحن تو صد آینه

من را تماشا می کنند

هرجا که قایم می شوم

مشت مرا وا می کنند

 

من یک نفر هستم ولی

انگار صد تا می شوم

در چشم باز آینه

پنهان و پیدا می شوم

 

مادر سر سجاده است

من می نشینم پیش او

از عکس ما پر می شود

دیوارهای روبرو

 

شعر دیگری از این کتاب بدین شرح است:

گنبد و گلدسته هایت

از اتاقم خوب پیداست

این اتاق تنگ و کوچک

بهتر از هر جای دنیاست

یک سلام گرم دارد

گنبد و گلدسته هایت

با نگاهم می فرستم

من سلامم را برایت

 

گفتنی است،کتاب «این لحظه ها را دوست دارم» در 24 صفحه قطع رحلی از سوی مهدیه قاسمی تصویرگری و با طراحی گرافیک محمد صابر شیخ رضائی از سوی انتشارات آستان قدس رضوی در قالب کتاب‌های پروانه در دو هزار نسخه با قیمت 14 هزارتومان منتشر شده است.

 

 

کد خبر 1194273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha