برپایی میز خدمت ادارات دامپزشکی فارس در جایگاه ‌های نماز جمعه در آستانه عید قربان

امرآبادی گفت: از طریق ائمه جماعات و روحانیون در خطبه‌ های نماز جمعه سراسر استان نیز توصیه‌ های بهداشتی در خصوص ذبح دام در عید سعید قربان مطرح و میز خدمت توسط ادارات دامپزشکی شهرستان ‌ها در جایگاه ‌های نماز جمعه برپا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «امیدرضا امرآبادی»، امروز (شنبه 18 تیر) با تبریک عید سعید قربان در جمع خبرنگاران گفت: ۳۷ کشتارگاه، ۸۱ جایگاه موقت کشتار و ۴۹ گروه سیار دامپزشکی برای ذبح دام در استان برای عید سعید قربان در نظر گرفته شده و این مراکز توسط ۶۷ دامپزشک، ۸۹ بازرس بهداشتی دامپزشکی و ۴۴ ناظر ذبح شرعی نظارت و مدیریت می شوند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی فارس افزود: اداره کل دامپزشکی فارس سالانه با هدف رعایت اصول بهداشتی در عرضه و ذبح دام در عید سعید قربان تمهیدات ویژه در نظر می گیرد.

وی اضافه کرد: این نظارت ها و تمهیدات امسال به‌ دلیل شیوع تب «کریمه کنگو» به صورت ویژه تری اعمال می شود و توصیه‌ های بهداشتی و آموزشی دامپزشکی فارس از چند هفته قبل نیز در خصوص پیشگیری از این بیماری به صورت برگزاری ۱۲۲ کلاس آموزشی چهره به چهره در استان برای دامداران، قصابان و کارگران کشتارگاه ارائه شده است.

امرآبادی تاکید کرد: از طریق ائمه جماعات و روحانیون در خطبه‌ های نماز جمعه استان نیز توصیه‌ های بهداشتی در خصوص ذبح دام در عید سعید قربان برای نمازگزاران نیز مطرح شد و میز خدمت توسط ادارات دامپزشکی شهرستان ‌ها در جایگاه ‌های نماز جمعه با هدف پاسخگویی به سئوالات مردم در این زمینه برپا شد.

وی ادامه داد: ۱۶ جایگاه و سه کشتارگاه برای ذبح در شیراز در نظر گرفته شده و  در روز عید سعید قربان بازرسان دامپزشکی از ساعت هفت تا ۱۴ در تمامی مراکز حضور خواهند یافت.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی فارس اعلام کرد: مکان ‌های عرضه بهداشتی دام در شیراز شامل میدان «مطهری» جنب سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، میدان «مطهری» جنب ناحیه یک شهرداری، میدان «کوزه گری»، ابتدای بلوار «دلاوران بسیج،» بوستان جوان، میدان کلبه، بلوار باهنر جنوبی، میدان پارسه، کمربندی کشن، میدان شهید فهمیده، سه راه دارالرحمه، سایت قصابان جاده بید زرد، فرهنگ شهر حد فاصل میدان احسان و بازارچه فرهنگ شهر، نبش کوچه ۲۳ شریف آباد، کمربندی احمد آباد، خروجی میثم جنوبی، کمربندی مهدی آباد، خروجی شهرک مهدی آباد، ورودی شهرک انجیره و بلوار سرداران بعد از خیابان موعود زیر تونل سعدی است.

وی با اشاره به راهکار پیشگیری از بیماری تب «کریمه کنگو» نیز گفت: گوشت قربانی باید به مدت ۲۴ ساعت در دمای چهار درجه در یخچال نگهداری شود و پس از این مدت و با استفاده از دستکش به خرد کردن و یا بسته بندی ان اقدام شود و برای خرد کردن و شستشوی گوشت نیز حتما از دستکش استفاده شود و نباید گوشت، جگر، دل و قلوه به صورت خام و نیم ‌پز استفاده شود.

امرآبادی تاکید کرد: در صورت بروز علائمی مانند تب ناگهانی، خستگی، گرفتگی و درد عضلانی، سردرد، درد در پشت حدقه چشم، تهوع، استفراغ، حساسیت به نور، بی‌اشتهایی، دل درد و خونریزی زیر جلدی باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه شود.

وی اعلام کرد: سه مورد قطعی از این بیماری در استان فارس داشته ایم اما تاکنون تلفاتی گزارش نشده و اداره نظارت بهداشتی دامپزشکی شهرستان شیراز با تلفن ۳۲۲۳۳۰۷۲ و سامانه ۱۵۱۲ برای خدمات رسانی به مردم آمادگی دارد.

کد خبر 1194278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha