بصیرت مردم عامل ایستادگی در برابر مشکلات و سختیها است

سردار صالح گفت: بصیرت بالای مردم سبب شده که آنان از مسئولان کشور جلوتر باشند چرا که برخی از مسئولان در فتنه های متعدد سقوط کردند اما مردم با بصیرت با وجود همه مشکلات و سختی ها پای کار نظام ایستادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ملایر «سردار علی اصغر صالح »امروز شنبه 18 تیر ماه در مراسم یادواره شهدای گردان  ۱۵۱ مسلم بن عقیل ملایر در مسجد جامع شهر ملایر با اشاره به اینکه حادثه بزرگ غدیر در تاریخ یک حادثه بی نظیر است گفت: متاسفانه امروز غدیر برای ما به عنوان یمک  مسئله ناشناخته مانده  است.

 

یکی از یادگاران دفاع مقدس با بیان اینکه خطبه غدیر فقط به صورت سطحی برای مردم گفته شده است افزود: حدیث غدیر یک حدیث واجب است که در آن زمان پیامبر(ص)  فرمود حاضرین به غایبین این پیام را برسانند و تا قیام قیامت این مهم باقی است .

 

 وی با بیان اینکه خطبه غدیر باید همه تببین و تشریح شود تاکید کرد: خانواده ها باید این حدیث را به صورت یک امر مهم برای فرزندان خود بخوانند  تا واقعه غدیر برای همه روشن شود.

 

وی با بیان اینکه 200 راوی از اهل سنت و شیعه غدیر را روایت کرده اند گفت: ابن موضوع مهمی که به امر حق به پیامبرابلاغ شده  و خداوند به پیامبر فرموده سه کار مهم را انجام بده که یکی از آن حجه الوداع پیامبر برای جلوگیری از تحریف حج بوده است و دوم اینکه به مردم بگوید این حجه الوداع من است و جانشین خود را به مردم معرفی کند.

 

وی با بیان اینکه 32 سرفصل از 42 سرفصل خطبه غدیر درباره ولایت است، گفت: طبق سخن پیامبر (ص)، کسی که ولایت امیرالمومنین(ع) را نپذیرد، ملعون است.

صالح با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) حتی از زنان بیعت گرفتند، افزود: این نشان دهنده این نشان دهنده سیستم مدرن حکومتی مسلمانان در 1500 سال پیش است که زنان نیز در آن نقش داشتند.

صالح ادامه داد: طبق فرموده حضرت زهرا(س) مثل امام مثل کعبه است یعنی مردم باید به دور امام بگردند و چون مردم گرد امیرالمومنین(ع) نبودند، کافر شدند.

وی به دلایل مرتد شدن مردم در زمان امیرالمومنین(ع) طبق سخنان حضرت زهرا(س) اشاره و مطرح کرد: عدم ایمان مردم، خیانت خواص به امیرالمومنین(ع)، زندگی قبیله ای و تبعیت از رییس قبیله و تهدید و ترس مردم سبب شد که امیرالمومنین(ع) را نپذیرند و مرتد شوند.

این رزمنده دفاع مقدس تاکید کرد: طبق فرموده امام خمینی (ره) امت حال حاضر از امت زمان پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) بهتر هستند چرا که 42 سال است پای کار جمهوری اسلامی ایستادند..

 

 بصیرت عامل ایستادگی مردم در برابر مشکلات

صالح با تاکید بر اینکه بصیرت بالای مردم سبب شده که آنان از مسئولان کشور جلوتر باشند، گفت: برخی از مسئولان در فتنه های متعدد سقوط کردند اما مردم با بصیرت کشور با وجود همه مشکلات و سختی ها پای کار نظام ایستادند..

وی سانسور پیشرفت ها و تضعیف دستاوردهای کشور و نیز برجسته سازی پیشرفت دشمنان در شبکه های مجازی را از جمله اهداف دشمنان برشمرد و بیان کرد: آنان تلاش می کنند مشکلات کوچک جمهوری اسلامی را برجسته کنند این در حالی است که تمام این مشکلات در کشورهای اروپایی نیز وجود دارد..

این رزمنده دفاع مقدس ناامید کردن مردم و فاسد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی و مسئولان را از دیگر اهداف دشمنان دانست و یادآور شد: دشمنان می خواهند اعتراض مردم را به خیابان ها کشانده و سپس به اغتشاش تبدیل و کشته سازی کنند..

صالح مطرح کرد: اختلاس و دزدی در همه جای دنیا وجود دارد و در ایران نیز بدلیل نفوذ در بین مسئولان اتفاق می افتد که البته باید از آن جلوگیری کرد.

 تضعیف چهره نظام از اهداف دشمن است

وی تضعیف چهره قهرمانان کشور از جمله شهید قاسم سلیمانی را از دیگر اهداف دشمنان برشمرد و بر ضرورت برگزاری یادواره شهدا و معرفی آنان به جوانان تاکید کرد..

صالح در بخش دیگری به پیش بینی حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه «در آینده حوادثی اتفاق می افتد که تابحال اتفاق نیفتاده است.» اشاره کرد و افزود: تشییع جنازه سپهبد حاج قاسم سلیمانی یکی از بزرگ ترین تشییع جنازه های تاریخ شیعیان است..

این رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: دشمنان حدود 40 سال تلاش می کردند طوری جلوه دهند که مردم ایران، نظام جمهوری اسلامی را نمی خواهند اما تشییع جنازه حاج قاسم سلیمانی همه این تئوری ها را بر هم زد..

صالح خروج نیروهای نظامی آمریکا از کشور عراق را از جمله حوادثی دانست که حاج قاسم پیش بینی کرده بود و گفت: آمریکا برای مسلط شدن بر عراق و منطقه، میلیاردها دلار هزینه کرد اما با تصویب مجلس عراق مجبور به خروج از این کشور شد.

این یادگار دفاع مقدس همچنین فرار نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان را فاجعه خواند و مطرح کرد: نیروهای آمریکایی بدلیل آغاز نهضت های آزادی بخش در جبهه مقاومت، با ذلت در حال خروج از منطقه هستند.

وی برکناری دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا را از دیگر حوادثی برشمرد که حاج قاسم سلیمانی پیش بینی کرده بود و افزود: درخشش سرود سلام فرمانده در پنج قاره، نشان میدهد که به قول امام خمینی (ره) ما انقلاب مان را صادر می کنیم.

صالح با تاکید بر اینکه معنویت عامل موفقیت در دوران دفاع مقدس بود، ادامه داد: همه این حوادث نشان می دهد که قدرتی الهی و پنهان پشت سر انقلاب بوده و با انجام کار تبلیغی و فرهنگی برای این انقلاب، دست ما را می گیرد.

وی تصریح کرد: اتحاد ایران، چین و روسیه بعنوان دشمنان آمریکا شرایط را برای این کشور پیچیده کرده است.

صالح با بیان اینکه کشور ایران در یک پیچ تاریخی قرار گرفته است، اضافه کرد: انتهای این پیچ تاریخی شکست آمریکا را در پی دارد اما باید صبر و تحمل داشته باشیم.

 

 پیروی از مسیر  ولایت وظیفه  امروز ما

« علی اصغر فارسی»  نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: ما امروز مدیون خون شهدایی هستیم که برای  ما آبرو خریدند و دل به دریا زدند تا ما در امنیت و آسایش باشیم

 فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه  با بیان اینکه 555 نفر از این گردان به خیل شهدا پپیوستند این شهدا با ارادتی که به مولایشان عبد الله داشتند در این مسیر رفتند و ما امروز منتظر شفاعت این شهدا درزندگی خود هستیم

وی برگزاری یادواره شهدای گردان مسلم بن عقیل همزمان با شب شهادت حضرت مسلم را  یک اتفاق بزرگ و ارزشمند دانست و تصریح کرد: مسلم نماینده امام زمان خودش برای حضور امام حسین(ع) در بین کوفیان بود .

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با گریزی به شهادت مسلم و نحوه مهمان نوازی کوفیان از ایشان  گفت: کسانی که ادعای حمایت از امام حسین(ع) را داشتند به خاطر حب دنیا نماینده امام زمان خود را به شهادت رساندند و این درس بزرگی برای ما است که  اجازه ندهیم زرق و برق دنیا حمایت ما را از امام زمانمان کم کند.

 وی  با بیان اینکه شهدای ما ثابت کردند که همانند شهدای صدر اسلام بوده و در برابر دنیا ایستادند  گفت: در واقع شهدای ما در مسیر امام راحل حرکت کردند و هرگز امام امت را تنها نگذاشتند.

 وی با بیان اینکه وظیفه امروز ما نیز در ابن برهه حساس پیروی از مسیر ولی فقیه و امام حاضر است گفت: در واقع همه ما باید به عنوان سرباز در مسیر ولایت حرکت کرده و زمینه ساز  ظهور امام عصر باشیم.

فارسی افزود امروز در  عرصه‌ای که قرار داریم  عرصه  حساسی از تاریخ است  و باید مراقب باشیم  و می بینیم  مقاومت در حال شکل گیری است و  ملتهای مسلمان در کشورهای مختلف از جمله لبنان، یمن، و.. بسیج تشکیل دادند تا  زمینه ساز ظهور باشند و ما نباید از قافله عقب بمانیم .

وی یادآور شد:  ما تجربه بسیج را به دنیا صادر کردیم و نباید از ارتش بسیجی که می‌خواهد زمینه ساز ظهور باشد عقب بمانیم و باید در مسیر رهبری نماینده امام زمانمان را یاری کنیم.

درادامه بعد از اجرای مداحی توسط مداح برجسته کشوری در مدح شهدا  از کتاب  «عزیز کرده» مستندی از زندگی نامه سردار شهید حسن تاجوک رونمایی شد.

 

 

 

کد خبر 1194281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha