شهر مشهد در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت

پهلوان کاشی گفت: در حال حاضر مشهد، بردسکن، تربت حیدریه، جغتای، جوین، چناران، رشتخوار، صالح آباد، قوچان، کاشمر، کلات، کوه‌سرخ در وضعیت زرد، گناباد در وضعیت نارنجی، خلیل آباد در وضعیت قرمز و سایر شهرهای خراسان رضوی در شرایط آبی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد پهلوان » در جمع خبرنگاران اظهارداشت:در حال حاضر مشهد، بردسکن، تربت حیدریه، جغتای، جوین، چناران، رشتخوار، صالح آباد، قوچان، کاشمر، کلات، کوه‌سرخ در وضعیت زرد، گناباد در وضعیت نارنجی، خلیل آباد در وضعیت قرمز و سایر شهرهای خراسان رضوی در شرایط آبی قرار دارند.

 

مسئول کمیته اطلاع ‌رسانی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه طی یک روز گذشته بیش از ۵۰۰ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به بیمارستان‌ها و یا مراکز منتخب کرونا مراجعه کردند خاطر‌نشان کرد: تمام سطوح خدمات رسانی در حوزه‌های بهداشت و درمان برای خدمات رسانی به بیماران در آمادگی کامل هستند و عموم مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

 

پهلوان تصریح کرد:در حال حاضر۱۷۵ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۱۴۶ نفر در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

 

وی افزود: طی یک روز گذشته۷۷ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند که۷۲ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است. تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه استان ۲۹نفر است که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد ۲۴ بیمار است.

 

«سید جواد حسینی» هم با بیان اینکه به لحاظ تزریق دوز اول و دوم واکسیناسیون کرونا نسبت به میانگین کشوری در شرایط مناسبی قرار داریم، اظهارداشت: تاکنون ۳۸.۵ درصد از گروه سنی بالای ۱۸ سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دز نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که در این خصوص از سطح کشوری عقب تر هستیم.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد از جمعیت گروه سنی بالای ۱۸ سال و ۹۸ درصد از گروه سنی بالای ۱۲ سال و ۱۷ درصد گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال زیر پوشش این دانشگاه، دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 

حسینی عنوان کرد: ۸۸ درصد گروه سنی بالای ۱۸ سال و ۸۶ درصد گروه سنی بالای ۱۲ سال و افزون بر ۸ درصد گروه سنی بین ۵ تا ۱۱ سال دز نوبت دوم واکسن کرونا را در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافت کرده‌اند.

 

وی اظهارکرد: ۸۵ درصد افراد مبتلا به ویروس کرونا بی‌علامت هستند و اگر در زمان موج جدید افراد اقدام به دریافت واکسن کنند، احتمال خطا و خطر ابتلا به عوارض واکسن به دلیل نداشتن علائم وجود دارد

کد خبر 1194301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha