دو هزار نفر از عشایر از راه مناسب برخوردار شدند

سرپرست اداره عشایری شیروان گفت: امسال با اجرای عملیات عمرانی، ۴۵۰ خانوار مشتمل بر دو هزار نفر از جمعیت عشایر شهرستان از راه مناسب برخوردار شدند.

«قاسم رضایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: امسال با تیغ زنی هایی که انجام شد و جهت تیغ زنی راه های مزبور سه میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شد که 450 خانوار عشایری مشتمل بر دو هزار نفر جمعیت از خدمات آن برخوردار شدند.

 

سرپرست اداره عشایری شیروان خاطرنشان کرد: طی سه ماهه نخست امسال، 140 کیلومتر از راه های عشایری منطقه شاه جهان، گلیل، دره بردر، اوغاز و اولاشلو در این شهرستان تیغ زنی شد.

 

رضایی با اشاره به مرمت سالانه راه های عشایری شهرستان جهت ارائه خدمات بهتر به این قشر در فصل ییلاق و قشلاق اضافه کرد: به تازگی تیغ زنی 40 کیلومتر راه عشایری منطقه باغان آغاز شده که با اتمام آن، 36 خانوار مشتمل بر 110 نفرجمعیت از خدمات راه مناسب برخوردار خواهند شد.

 

وی با اشاره به تخریب راه ها و ایل راه های عشایری شهرستان تصریح کرد: بخشی مربوط به بارندگی های سیل آسای سال گذشته و بخشی با توجه به اینکه در سال های اخیر واگذاری اراضی در مسیر ایل راه ها زیاد شده و تصرف آن توسط روستاییان در مسیر کوچ باعث شده ایل راه ها دچار مشکل شوند و نیاز است مرمت و بهسازی بیشتری صورت گیرد که این امر اعتبارات بیشتری می طلبد.

 

وی عنوان کرد: 970 خانوار عشایر کوچرو مشتمل بر پنج هزار نفر جمعیت، ۱۹۰ هزار راس دام در اختیار دارند که بیش از ۷۰ درصد عشایر کوچنده مربوط به این شهرستان است و به این دلیل خدمات رسانی های لازم توسط اداره شیروان صورت می گیرد.

 

سرپرست اداره عشایری شیروان بیان کرد: راه های اصلی عشایر، ۳۵۰ کیلومتر و فرعی ۲۴۰ کیلومتر است که شامل ۷۰ محله عشایری شهرستان در 16 مسیر است.

 

رضایی افزود: عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با دو هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

 

کد خبر 1194333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha