۲۰۰ نفر از خانواده های معظم شهدا پایش سلامت شدند

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان گفت: امسال سهمیه شهرستان در خصوص پایش سلامت، ۷۰۰ نفر است که طی سه ماهه نخست امسال، ۲۰۰ نفر پایش شدند.

«رمضانعلی رازقی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان از پایش سلامت والدین معظم شهدا خبر داد و با اشاره به اهمیت تکریم و ارائه خدمات سلامت به جامعه ایثارگری اضافه کرد: امسال سهمیه شهرستان در این خصوص 700 نفر است که طی مدت یاد شده 200 نفر پایش شدند و بر این اساس با سه پزشک جهت ویزیت و دارو بیماران قرارداد بسته شده تا از این طریق بتوان خدمات پزشکی خوبی به آنان ارائه شود و بخشی از مشکلات آنان برطرف شود.

 

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان اظهارکرد: در زمینه سیاست‌های درمانی مقام معظم رهبری فرموده‌اند که بیمار نباید جز رنج بیماری مشکل دیگری داشته باشد که این موضوع در زمینه درمان ایثارگران جزو اصلی‌ترین و مهمترین وظایف بنیاد است، در بخش درمان نباید هیچ هزینه‌ای به ایثارگر تحمیل شود که یکی از مهم‌ترین ابزارها برای این کار استفاده از بیمه‌های تکمیلی درمان است.

 

رازقی خاطرنشان کرد: طی سه ماهه نخست امسال، بر اساس ماده ۲۶ و ۲۲ قانون خدمات رسانی ایثارگران، ۱۱ نفر از والدین معظم شهدا و جانبازان این شهرستان به کمیسیون موارد خاص معرفی و تایید شدند.

 

وی تصریح کرد: این تعداد با ارائه مدارک پزشکی و تایید کمیسیون پزشکی بستگی به نوع بیماری که دارند و نیاز به پرستار دارند، ماهانه ۱۸ میلیون ریال حق پرستاری به حساب آنان واریز می شود.

 

وی با اشاره به اینکه امسال در بحث بهداشت و درمان ایثارگران شهرستان ۲۲۴ میلیون ریال اعتبار مصوب شده است، عنوان کرد: داروی ایثارگران رایگان است و در بحث بهداشت و تجهیزات ۸۰ میلیون ریال جهت خرید ولیچر، تخت، تشک و غیره پرداخت شده است.

 

شهرستان شیروان در دوران دفاع مقدس ۶۳۷ شهید و هزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم نظام کرده و هم اکنون ۱۰۱ آزاده دارد.

 

 

کد خبر 1194383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha