محفل ادبی ویژه پنجاهمین سالگرد تاسیس انجمن ادبی هلال برگزار شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل از برگزاری محفل ادبی و شعر به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس انجمن ادبی هلال در آران و بیدگل خبر داد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: محفل شعر و ادب به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سال تاسیس انجمن ادبی هلال در فرهنگسرای شهروند شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: این مراسم با حضور شاعران و ادیبان شهرستان های کاشان و آران و بیدگل با یاد موسسان درگذشته انجمن و سرایش اشعار شاعران بنام شهرستان های کاشان و آران و بیدگل برگزار شد.

 

ضابطی ادامه داد: حیات هر چیزی به دو عامل نفس و نور بستگی دارد  که نفس انجمن های ادبی شاعران هستند و نور آن شعری است که شاعران سرایش می کنند و در کنار این موارد همت والای مسئولی است که با توجه به همه تنگناها و مشکلات، چراغ انجمن را روشن نگه می دارند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران‌ و بیدگل با اشاره به اثرگذاری و  قدمت ۸۰۰ ساله شعر «کجائید ای شهیدان خدایی»  ادامه داد: خلق هر اثر هنری در هر رشته ای هرچند کوچک، می تواند بزرگترین اثرگذاری را در جامعه داشته باشد.

 

ضابطی خاطرنشان کرد:  انجمن ادبی هلال وابسته به آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) از سال ۱۳۳۸ شمسی فعالیت ادبی خود را آغاز کرده و به عنوان چهل و نهمین انجمن ادبی استان اصفهان در ساماندهی جدید انجمن های ادبی استانی کشور شناسه دار شده است./

 

 

کد خبر 1194413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha