پیام انقلاب اسلامی با کار فرهنگی و هنر به دنیا ابلاغ شود

غفوری فرد گفت: پیام انقلاب با فرهنگ و هنر می تواند به دنیا ابلاغ شود و انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «حسن غفوری فرد» در مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی فرهنگ ملل که امروز (شنبه ۱۸ تیر) در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: دانشجویان در این جشنواره با فرهنگ غنی چند هزار ساله کشور، فرهنگ این استان و با خرده فرهنگ های در اطراف کشور آشنا می شوند.

 

استاد دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: امروز روز عرفه است یعنی اینکه باید شناخت، آگاهی و بصیرت یابیم و بر اساس این بصیرت اقدام کنیم، جهان بشریت مشکلات عظیمی دارد و فاصله طبقاتی فراوانی بین کشورهای غنی و فقیر وجود داشته است که محصول این فواصل جنگ می شود.

 

وی افزود: علت همه جنگ ها جهل است و اگر مردم فرهنگ، امکانات و ظرفیت ها را شناخته و در جهت بهبود استفاده می کردند جنگ ها رخ نمی داد و یکی از دلایل مشکلات در جهان عدم شناخت است.

 

غفوری فرد اعلام کرد: این جشنواره مقدمه ای برای شناخت فرهنگ های هر کشور و همچنین خرده فرهنگ هایی است تا بتوان با کار فرهنگی بسیاری از مشکلات را حل کرد؛ بسیاری از مشکلات در کشور ما و ناهنجاری های اخلاقی دلیل و علت اصلی آن عدم کار فرهنگی است.

 

وی تأکید کرد: ما در طول ۴۰ سال آنطور که باید و شاید به کار فرهنگی نپرداخته ایم زیرا مشکلات دیگری بود و جنگ هشت سال تحریم ها و غیره ما را از کار فرهنگ غافل کرد.

 

استاد دانشگاه امیرکبیر افزود: اخیرا سرود سلام فرمانده کار فرهنگی با چاشنی زیبای هنری بود کار فرهنگی با چاشنی هنری با سرعت در دنیا بدون مشکلاتی پخش شد و کار فرهنگی نیاز به اجبار ندارد.

 

وی گفت: امروز این جشنواره مقدمه کار فرهنگی جهان گیر برای شناخت فرهنگ و استفاده از فرهنگ هنر  است و پیام انقلاب با فرهنگ و هنر می تواند به دنیا ابلاغ شود انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود.

 

غفوری فرد یادآور شد: ان شاالله بتوانیم در این محل که دانشگاه است و در این شهر که مهد علم و دانش بوده است این حرکت را شروع کنیم و استفاده از کار فرهنگی همراه با کارهای هنری برای حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور ضروری است.

 

کد خبر 1194422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha