آغاز جشنواره بین المللی فرهنگ ملل در قزوین

جشنواره بین المللی فرهنگ ملل با حضور مسئولان کشوری و استانی در قزوین آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدمولوی» در مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی فرهنگ ملل که امروز (شنبه ۱۸ تیر) در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از اهداف جذب و آموزش دانشجویان برقراری تعاملات فرهنگی است و سرمایه گذاری، سیاستگذاری و برنامه ریزی برای اجرای برنامه های فرهنگی امری ضروری است.

 

معاون امور بین الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین ادامه داد: برگزاری این جشنواره ترویج و معرفی فرهنگ کشورها را به دنبال دارد و فرصت تجربه ای جذاب و محیط دوستانه را برای دانشجویان خارجی فراهم می کند تا در محیط فرهنگی ارتباط مناسب با هم برقرار کرده و تجربه جالبی از محیط چند ملیتی داشته باشند.

 

وی عنوان کرد: امروزه با بین المللی شدن آموزش عالی و توسعه ارتباطات جهانی، استفاه از ظرفیت های فرهنگی نظام آموزش عالی، ابزاری اثرگذار در کسب منافع ملی و اقزایش قدرت نرم است.

 

مولوی با اشاره به اهداف این جشنواره اعلام کرد: این جشنواره با هدف آشنایی دانشجویان با فرهنگ، تاریخ، آداب و رسوم و صنایع دستی کشورهای مختلف، ترویج پیام دوستی، همدلی و مودت بین فرهنگ های متفاوت و دانشجویان غیر ایرانی، ایجاد روحیه نشاط در دانشجویان غیر ایرانی، ایجاد زمینه برای تبادل فرهنگی بین دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی و تعریف فضای دانشکاه به عنوان فضای شاد و پویا برگزار می شود.

 

وی تأکید کرد: از ۲ ماه پیش برنامه ریزی و پیگیری امور برای برگزاری این برنامه آغاز شد تا فرهنگ ایرانی اسلامی و فرهنگ شهر قزوین و فرهنگ ملل مختلف را به منصه ظهور رسانیم و برای ۹۰ دانشگاه دعوت نامه ارسال شد و ملیت های شرکت کننده در این جشنواره شامل افغانستان، اندونزی، آذربایجان، بحرین، تاجیکستان، ترکیه، چین، سوریه، عراق، فلسطین، لبنان، مصر، نیجریه، هند، یمن، قرقیزستان و بنگلادش می شوند.

 

معاون امور بین الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین یادآور شد: ملیت های مختلف در این جشنواره ۱۲غرفه به خود اختصاص داده اند و نهادهای استانی همکاری خوبی داشتند و در مجموع علاوه بر غرفه های اختصاصی به ملیت ها برخی سازمان ها هم غرفه هایی برای تبیین مصادیق فرهنگی کشور دارند.

 

در ادامه «سید علی قاسم زاده» سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین خاطر نشان کرد: جشنواره فرهنگ ملل فرصتی برای گفتگوی بین فرهنگ ها و زمینه ای برای انتقال پیام ایران است که ایران صحنه صلح، صفا و آشتی است ان شاالله این پیام به همه کشورها منتقل شود.

 

گفتنی است جشنواره بین المللی فرهنگ ملل از ۱۸ تا ۲۰ تیر به مدت سه روز از ساعت ۷ تا ۲۰ در دانشگاه بین المللی قزوین برگزار می شود.

 

کد خبر 1194425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha