روز عرفه، روز بزرگ معرفت و بصیرت است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع)، روز عرفه را روز بزرگ معرفت و بصیرت توصیف کرد که زمینه ساز تقرب انسان به سوی خدای متعال است.

دکتر مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به عظمت و فضایل خاص روز عرفه اظهار داشت: روز عرفه در یک کلمه روزی است برای کسب معرفت و ارتقای بصیرت آدمی در این زمینه، چه آن که هر کس خود و خدایش را شناخت در مسیر طاعت و بندگی او حرکت کرده و در این راه نورانی سر از پا نمی شناسد.

 


وی افزود: به همین خاطر است که بزرگان و عُرفا گفته اند بعد از فرصت عظیم و استثنایی شب قدر، خداوند در هیچ موقعی از سال همچون روز عرفه، گناهان بندگانش را نمی بخشد و چه خوب که ما از این فرصت کم نظیر و بلکه بی نظیر نهایت استفاده را ببریم.

 


این مدرس دانشگاه همچنین با تأکید بر این که عرفه روز بخشایش گناهان و زمینه ساز تقرب الی الله است، گفت: زمزمه دعای عرفه و همنوایی با سید و سالار شهیدان در عصر این روز، بهترین فرصت برای آشتی مجدد با خدای متعال است؛ خدایی که همیشه آغوشش به سوی بندگان گنهکار باز است.

 

وی بیان داشت: در این روز عزیز سعی کنیم اولاً برای سلامتی و فرج امام زمان(عج) دست به دعا برداریم چرا که هر گونه گشایشی برای ما در امور مربوط به دنیا و آخرت در سایه فرج حضرت محقق می گردد و ثانیاً هم این که برای رفع گرفتاری های مسلمین و شیعیان چه در داخل کشور و چه خارج از کشور حتماً دعا کنیم و بدانیم که دعا در چنین روزی قطعاً مورد عنایت خاصه پروردگار متعال قرار می گیرد.

کد خبر 1194439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha