یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر رسما در برج میلاد آغاز به کارکرد

یازدهمین نمایشگاه مد و لباس فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و طراحان و تولید کنندگان مد و لباس همزمان با هفته عفاف و حجاب در برج میلاد رسما آغاز به کار کرد.

 

 به  گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر امروز شنبه 18 تیر ماه با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید امامی رییس شورای فرهنگ عمومی و دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس و جمعی از طراحان، تولیدکنندگان پوشاک و اصحاب رسانه در برج میلاد افتتاح شد.

 

 در این مر اسم که با  حضور جمعی از طراحان، تولیدکنندگان پوشاک برپا شده است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بخش های مختلف نمایشگاهی بازدید کرد.

 در یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر بیش از هزار نمونه از تولیدات طراحان و تولید کنندگان لباس، کیف و کفش، زیورآلات و ...به نمایش درآمده است.

آنچه نمایشگاه یازدهم را متفاوت از سایر نمایشگاه های مد و لباس فجر می کند تاکید بر پوشاک عفیفانه است که حتی این نوع پوشاک را بر تن دست اندرکاران این رویداد فرهنگی و هنری می توانید مشاهده کنید.

جشنواره  مد و لباس 18 تا 24 تیرماه با تأخیری پنج ماهه همزمان با روز عفاف و حجاب برگزار  شده است اما آثار برگزیدگان  در رشته های پنج گانه در برج میلاد تهران به نمایش درآمده است قرار است در بخش مسابقه  با داوری آثار طاووس زرین یا نماد اعتلای مد و پوشاک ایرانی اسلامی، به عنوان جایزه ملی و منطقه‌ای ارزش ساز، به هنرمندان  حوزه مد و لباس اهدا شود.

 

 در آیین افتتاحیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر  در برج میلاد از سامانه شیما شناسه یکپارچه مد و لباس ایران رونمایی شد.

در طول برگزاری این رویداد، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای فراکسیون‌های فرهنگی، اجتماعی، صنایع، اعضای هنر صنعت پوشاک و اهالی سبک پوشش و مد کشور و عموم علاقه‌مندان دعوت شده است تا در این دوره از جشنواره، حضور داشته باشند و از آخرین دستاوردها، آثار و پیشرفت‌های هنر صنعت پوشاک و سبک پوشش ایرانی اسلامی بازدید کنند.

جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر بزرگ‌ترین رویداد تخصصی در عرصه مد و لباس کشور است. این جشنواره رویدادی فراگیر در حوزه هنر-صنعت مد و لباس است که در راستای تحقق مفاد ماده سه قانون ساماندهی مد و لباس کشور مصوب ۱۲ دی ماه ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی هر ساله در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

 برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی جشنواره شامل مستندسازی پوشاک اقوام، ترند سازی و رواج یک مد توسط تبلیغات، تکنیک‌های خلاقیت در طراحی لباس، طراحی کفش روی قالب، کاربرد نرم‌افزار در الگوهای لباس اقوام، دنیای دیجیتال، مد پایدار، صنایع خلاق و اقتصاد چرخشی، NFT در کسب‌وکارهای چرخه مد و لباس، چشم‌انداز چالش‌ها و آینده‌نگری صنعت مد و لباس، دیوان البسه، آفرینش مد بر اساس نمودهای بصری فرهنگ پوشش در نگاره‌های نسخ مصور و زیورآلات دیروز و امروز خوزستان ازجمله برنامه‌های روز نخست جشنواره است.

کد خبر 1194443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha