یک فوتی و شناسایی ۹۱ مورد جدید مبتلا به کرونا ویروس/رنگ نارنجی به استان مرکزی بازگشت

جمالیان با اشاره به اینکه تفرش نارنجی شد، از یک فوتی و شناسایی ۹۱ مورد جدید مبتلا به کرونا ویروس ( از تاریخ ۱۱ تیر لغایت ۱۸ تیر) در استان مرکزی خبر داد.

سید «محمد جمالیان» با اشاره به اینکه بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۹۱مورد جدید  از تاریخ ۱۱ تیر لغایت ۱۸ تیر در استان مرکزی شناسایی شده اند، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون به ۱۲۴ هزار و ۹۱۳ نفر رسیده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی، افزود: در این مدت ۱۶ مورد جدید بستری از مبتلایان به کرونا در بیمارستانهای استان مرکزی گزارش شده است.

 

وی با بیان اینکه ۷۵ مورد از بیماران جدیدی که شناسایی شده اند نیز به صورت سرپایی بوده اند، ادامه داد: این افراد تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه می شوند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در این بازه زمانی یک مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است، بیان کرد: با این حساب تعداد فوتی ها در اثر این بیماری در استان به ۳ هزار و ۲۰۸ نفر می‌ رسد.

 

تفرش نارنجی شد

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک از بازگشت «قرمز» و «نارنجی» به نقشه رنگبندی شهرهای کشور خبر داد و گفت: رنگ بندی شهرستانهای استان مرکزی از ۱۷ تیر ۱۴۰۱ اعلام شده و شهرستان تفرش به رنگ نارنجی در آمده است.

 

جمالیان با اشاره به اینکه ۵ شهرستان اراک، دلیجان، خنداب، فراهان و محلات به رنگ زد هستند افزود: ۶ شهرستان ساوه، آشتیان،  خمین، زرندیه، شازند و کمیجان نیز به رنگ آبی هستند.

 

وی همچنین به تغییر در رنگ بندی شهرستانهای استان اشاره کرد و گفت: شهرستان تفرش از زرد به نارنجی، آشتیان، زرندیه و کمیجان از زرد به آبی و اراک و خنداب از آبی به زرد تغییر رنگ داده اند.

 

این مقام مسئول همچنین به لیست کامل آخرین وضعیت رنگبندی شهرهای کشور نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قرمز: ۴ شهر، نارنجی: ۱۴ شهر، زرد: ۱۴۲ شهر و ۲۸۸ شهر به رنگ آبی هستند.

کد خبر 1194457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha