ذبح دام قربانی در کشتارگاه  فاروج رایگان انجام می شود

مدیر دامپزشکی فاروج گفت: کشتارگاه شهر فاروج آماده ارائه خدمات رایگان به متقاضیان است تا دام قربانی و نذورات بدون هزینه در کشتارگاه ذبح و با رعایت نکات بهداشتی به متقاضیان تحویل داده شود.

«شاهین احمدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج اظهارکرد: در بازدید از کشتارگاه نقص های آن به شورای شهر و شهرداری اعلام و برطرف شد و این فضا با حضور تیم دامپزشکی و کارکنان شهرداری آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

 

مدیر دامپزشکی فاروج با بیان اینکه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری همراه با خونریزی و تب شدید است که شیوع آن بیشتر در فصول گرم سال (اواسط بهار تا اواخر تابستان ) همزمان با فعالیت ناقل بیماری یعنی کنه ها می باشد، افزود: سمپاشی و ضد عفونی فضای کشتارگاه به ویژه در مقابله با کنه انجام شده است تا افراد بی دغدغه از این ظرفیت برای ذبح بهداشتی دام استفاده کنند.

 

احمدی با اشاره به اینکه در سال گذشته تا ۶۰ راس دام هم در روز عید قربان در کشتارگاه ذبح شد، بیان کرد: مطالبه ما از همه شهروندان، روستائیان و عشایر این است که تا حد امکان ذبح را به کشتارگاه بسپارند اما در خصوص روستاهای دور دست سه تیم سیار در این روز برای بازدید و نظارت بر روند کار ذبح، فعال هستند.

 

مدیر دامپزشکی فاروج افزود: دو تیم در سطح شهر فاروج فعال می شوند که یک تیم در سطح اداره دامپزشکی و تیم دیگر در فضای کشتارگاه به مراجعان خدمات ارائه می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۹۰ درصد ذبح های انجام شده در سطح کشتارگاه انجام شد، بیان کرد: امسال هم در روز عید قربان کشتارگاه از ساعت 7 صبح و رایگان آماده ارائه خدمات است و نذورات مربوط به دستگاه هایی مثل کمیته امداد، بهزیستی، اداره تبلیغات اسلامی هم بعد از گذراندن دوره پیش سرد، تحویل داده می شود.

 

احمدی افزود: علاوه بر مسائل زیست محیطی، وجود بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (که مشترک دام و انسان است) لزوم طی شدن دوره پیش سرد (۲۴ ساعت) برای گوشت به ویژه در هنگام ذبح در منازل را بیشتر می کند.

 

وی گفت: دوره پیش سرد برای جگر دام ۴۸  ساعت در دمای صفر تا چهار درجه است و بعد از آن افراد بی دغدغه می تواند آن را به مصرف برسانند.

 

احمدی افزود:‌ یک تیم در مناطق عشایری مستقر می شود تا خدمات لازم را به این قشر در حوزه ذبح بهداشتی دام ارائه کند.

 

کد خبر 1194459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha